ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح بوگاتی شیرون به کوئنیگزگ پیوست؛ نقل و انتقال در لیگ ابر خودروسازان

کوئنیگزگ یکی از برترین سوپر اسپرت سازان حال حاضر جهان به شمار می رود. این کمپانی در حیات 25 ساله خود نشان داده که به مقوله طراحی بسیار اهمیت می دهد. چنانچه نگاهی به محصولات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

کوئنیگزگ یکی از برترین سوپر اسپرت سازان حال حاضر جهان به شمار می رود. این کمپانی در حیات 25 ساله خود نشان داده که به مقوله طراحی بسیار اهمیت می دهد. چنانچه نگاهی به محصولات مختلف این شرکت سوئدی داشته باشیم، خواهیم دید همه آنها همانند سفینه هایی روی چهار چرخ هستند!

شاهد این ادعا پروتوتایپ CC است که در دهه 90 میلادی معرفی شد. با گذشت چند دهه، این پروتوتایپ هنوز مدرن و پیشرفته به نظر می رسد. مدل های جدیدتری چون اگرا RS، رگرا و جسکو هم مهر تایید کننده اهمیت بالای طراحی برای شرکت سوئدی ها هستند.

کوئنیگزگ به منظور تزریق خونی تازه در رگ های دپارتمان طراحی خود، اخیرا به سراغ یکی از برجسته ترین طراحان صنعت خودرو رفته است. این فرد کسی نیست جز الکساندر (ساشا) سلیپانوف.

sasha-selipanov (4)
الکساندر سلیپانوف (راست) در کنار کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کوئنیگزگ (چپ)

آقای سلیپانوف دانش آموخته کالج طراحی پاسادنای کالیفرنیا است. پس از کارآموزی در شاخه آمریکای شمالی شرکت مزدا و مرکز طراحی فولکس واگن در کالیفرنیا، وی در سال 2005 به مرکز طراحی Potsdam خودروساز آلمانی ملحق شد.

در ابتدا آقای سلیپانوف در خلق نمای ظاهری چند پروژه برای برندهای مختلف فولکس واگن مشارکت کرد. پس از کسب تجربه های لازم، وی در سال 2010 به تیم طراحی خارجی لامبورگینی اضافه شده و مستقیما در پروژه هوراکان انجام وظیفه کرد.

sasha-selipanov (3)

مهم ترین اتفاق کاری آقای سلیپانوف در سال 2014 رخ داد، زمانی که این طراح جوان به عنوان مدیر طراحی خارجی شرکت بوگاتی منصوب شد. کانسپت هیجان انگیز ویژن گرن توریسمو و شیرون مشهور دو مدل به یاد ماندنی هستند که توسط وی خلق شده اند.

کوئنیگزگ

در سال 2017 سلیپانوف به شرکت کره ای جنسیس نقل مکان کرده و به عنوان سکاندار تیم طراحی بین المللی و پیشرفته این برند لوکس انتخاب شد. در زمان حضور در این سمت، او کانسپت های اسنشا 2018 و مینت 2019 را برای کره ای ها به یادگار گذاشت.

به غیر از مواردی که بر شمردیم، الکساندر سلیپانوف سابقه مدیریت در شرکت سوئدی RAW Design House را نیز در کارنامه دارد. این شرکت تازه تاسیس در زمینه ارایه خدمات مربوط به طراحی فعالیت می کند.

آنطور که اعلام شده، آقای سلیپانوف از اکتبر امسال در نقش مدیر طراحی کوئنیگزگ شروع به کار خواهد کرد. او درباره حضور در شرکت کوئنیگزگ گفته:

این رویایی است که تحقق یافته؛ من سال هاست که مسیر کوئنیگزگ را دنبال کرده و یکی از طرفداران متعصب روح آزاد این شرکت و تعهد آن به نوآوری هستم. در دنیای امروزی، داستان کوئنیگزگ و دستاوردهای این شرکت بی رقیب است. افتخار می کنم که تخصص حرفه ای و علاقه طولانی مدتم به خودروهای اسپرت را در اختیار کوئنیگزگ می گذارم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.H.S
    A.H.S | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

    عالیه

مطالب پیشنهادی