ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

e9331d9d-icon-hudson-coupe-28
خودرو

با آیکان هادسن کوپه آشنا شوید؛ 638 اسب بخار قدرت زیر پای رئیس مافیا

کمپانی آمریکایی آیکان (ICON) به خاطر ارایه خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل سفارشی و بازسازی مدل های کلاسیک شهرت زیادی پیدا کرده است. این شرکت در آخرین پروژه خود به سراغ یک دستگاه هادسن کوپه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

کمپانی آمریکایی آیکان (ICON) به خاطر ارایه خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل سفارشی و بازسازی مدل های کلاسیک شهرت زیادی پیدا کرده است. این شرکت در آخرین پروژه خود به سراغ یک دستگاه هادسن کوپه (Hudson Coupe) مدل 1949 رفته و آن را به خودرویی بسیار قدرتمند تبدیل کرده است.

598c5f14-icon-hudson-coupe-19

پیش از پرداختن به جزئیات محصول جدید آیکان باید گفت مدل کوپه بین سال های 1937 تا 1942 در دیترویت و توسط شرکت هادسن موتور کار کمپانی (Hudson Motor Car Company) تولید می شد.

به گفته آیکان نمونه ای که بازسازی شده، در انباری در کارولینای شمالی در حال پوسیدن بوده است. پس از کشف این خودرو، مهندسین آیکان با اجرای پروژه ای آن را به طور کامل احیا نموده و حیاتی جدید به آن بخشیده اند.

9b91a4eb-icon-hudson-coupe-26

در گام نخست از احیای هادسن کوپه، موتور 3.5 لیتری خطی و شش سیلندر این خودرو از جای خود خارج شده و موتور 6.2 لیتری V8 LS9 جنرال موتورز جایگزین آن شده است. این موتور که پیشتر در مدل هیجان انگیز کوروت ZR1 C6 به کار گرفته شده بود، به لطف سوپرشارژری حجیم می تواند 638 اسب بخار قدرت و 818 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

17afe726-icon-hudson-coupe-24

اگر چه برای تامین نیروی هادسن کوپه از موتور کوروت ZR1 استفاده شده، اما وظیفه انتقال قدرت را گیربکسی غیر از نمونه به کار رفته در این اتومبیل بر عهده دارد. بنا به تصمیم مهندسین آیکان نیروی موتور قدرتمند هادسن کوپه توسط گیربکس چهار سرعته خودکار ساخت شرکت هانتینگتون بیچ (Huntington Beach) به چرخ های عقب منتقل می شود.

5d28d25d-icon-hudson-coupe-39

سایر بهینه سازی ها در بخش فنی عبارتند از سیستم تعلیق مستقل برای چرخ ها، سیستم ترمز برمبو، تبادل کننده های حرارتی جدید، رادیاتور آلومینیومی ساخت گریفین (Griffin) و رینگ های 18 اینچی.

44d9ca6b-icon-hudson-coupe-41

در داخل کابین شاهد استفاده گسترده از چرم تمساح و گاو برای قسمت های گوناگون هستیم. زیرپایی ها و پوشش سقف جنسی از پشم داشته و دکمه های کنترلی هم از آلومینیوم ساخته شده اند.

f53562fa-icon-hudson-coupe-7

به منظور خنک نگه داشتن کابین، آیکان یک سیستم تهویه مطبوع جدید روی این خودرو نصب کرده و از چراغ های LED برای نورپردازی کمک گرفته است. نشان دهنده های مختلف هم همگی بازسازی شده و برای دریافت سیگنال های کامپیوتری بروزآوری شده اند. آیکان ادعا می کند ارتقای کابین هادسن کوپه در مجموع 400 ساعت زمان برده است.

هادسن

نکته جالب توجه اینکه علی رغم تغییرات گسترده در بخش فنی و بازسازی فضای داخلی، در نمای ظاهری خبری از تغییرات آنچنانی نیست و به جز کارشناسان خبره مدل های هادسن، افراد عادی آن را همانند یک مدل اصیل خواهند پنداشت.

fc0673a9-icon-hudson-coupe-34

این خودروی کلاسیک جذاب در هفته خودرویی مونته ری و همایش پبل بیچ به نمایش گذاشته شده است. به گفته آیکان این نسخه خاص به سفارش یکی از مشتریان دایمی کمپانی در تنسی توسعه یافته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی