ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مادیران: برندهای داخلی سربازهای اقتصادی کشور هستند

نشست خبری شرکت صنایع ماشین های اداری ایران (مادیران) امروز یکشنبه 27 مرداد ماه در محل ساختمان اصلی این شرکت و با حضور بابک ثقفی مدیر عامل مادیران و اصحاب رسانه برگزار شد. ثقفی در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

نشست خبری شرکت صنایع ماشین های اداری ایران (مادیران) امروز یکشنبه 27 مرداد ماه در محل ساختمان اصلی این شرکت و با حضور بابک ثقفی مدیر عامل مادیران و اصحاب رسانه برگزار شد. ثقفی در این نشست از اعتماد مردم به برندهای داخلی و رشد قابل توجه مادیران پس از ورود به بورس سخن گفت.

ثقفی می گوید «برندهای داخلی سربازهای اقتصادی کشور هستند که در شرایط بحرانی می توانند راه نجات کشور باشند». مردم هم با توجه به نقش این شرکت ها در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی، حمایت خوبی از آنها داشته اند. به گفته او تمام تولید کنندگان داخلی طی سال گذشته به رشد خوبی رسیده اند و به آینده امیدوارند.

نشست خبری مادیران

ثقفی معتقد است تولید کنندگان داخلی باید با «ارتقاء کیفیت محصولات و قیمت گذاری مناسب» به اعتماد خریداران پاسخ دهند. او در پاسخ به دیجیاتو در مورد راهکارهای افزایش کیفیت محصولات الکترونیک گفت:

«رهبری تولید قطعات اصلی الکترونیکی در اختیار شرکت های معدودی است و تمام دنیا از محصولات آنها استفاده می کنند. همکاری مادیران و TCL به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پنل تلویزیون در دنیا، دسترسی ما به جدیدترین فناوری های روز را ممکن می کند.»

مدیرعامل مادیران اضافه کرد که پنل های IPS برای تلویزیون های ایکس ویژن همچنان از شرکت ال جی خریداری می شوند، اما احتمالاً فرایند خرید با استفاده از واسطه ها انجام شود. این رویکرد در کنار افزایش کیفیت، می تواند قیمت نهایی محصولات را هم افزایش دهد.

به گفته ثقفی، بازار لوازم خانگی کشورمان پس از شوک ناگهانی به خاطر خروج برندهای بزرگی همچون ال جی و سامسونگ، اکنون به وضعیت تعادل رسیده است. او سه عامل را در این وضعیت دخیل می داند:

  • بیرون آمدن برندهای داخلی از زیر فشار شرکت های بزرگ خارجی
  • کاهش مصرف به خاطر افزایش قیمت
  • حمایت مردم و اعتماد به برندهای داخلی

نشست خبری مادیران

او همچنین به آمار قاچاق لوازم خانگی، به ویژه تلویزیون اشاره کرد که در حال حاضر حدود یک سوم بازار را در اختیار دارند و در فروشگاه های اصلی برندهای خارجی هم تحت عنوان کالای «شرکتی» به راحتی به فروش می رسند. ثقفی پدیده دامپینگ در مرزهای غربی کشور توسط برندهای بزرگ را نیز مطرح کرد که همچنان تولیدکنندگان داخلی را تهدید می کند.

ثقفی می گوید ورود به بازار بورس یکی از تصمیمات اساسی مادیران در سال گذشته بود. این شرکت توانست حدود 80 میلیارد تومان سرمایه از بازار بورس جذب کند و تمامی این مبلغ را در کارخانه لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده است. او اضافه کرد «از شنبه آینده [دوم شهریور] خط تولید ماشین لباسشویی در این کارخانه نصب می شود و از ابتدای مهر هم خط تولید یخچال به این مجموعه اضافه خواهد شد». قطعات مورد نیاز برای تولید 30 هزار دستگاه ماشین لباسشویی و یخچال هم در انبارهای این شرکت موجود است.

او همچنین تأسیس سه شرکت مجزا یعنی صنایع الکترونیک، لوازم خانگی و فروش اقساطی را تصمیم مهمی در جهت افزایش سرعت تصمیم گیری و پاسخگویی مادیران می داند. احتمالاً این شرکت ها هم به زودی به شکل جداگانه وارد بورس می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    یه مشت سرباز درب و دغون...

مطالب پیشنهادی