ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال تمدید 90 روزه مهلت هواوی برای داد و ستد با کمپانی‌های آمریکایی

با اینکه هنوز تحریم های آمریکا علیه هواوی به قوت خودشان باقی هستند اما این کمپانی چینی احتمالا 90 روز دیگر فرصت دارد تا با خرید از شرکت‌های آمریکایی، نیاز مشتریان و محصولات فعلی خود ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

با اینکه هنوز تحریم های آمریکا علیه هواوی به قوت خودشان باقی هستند اما این کمپانی چینی احتمالا 90 روز دیگر فرصت دارد تا با خرید از شرکت‌های آمریکایی، نیاز مشتریان و محصولات فعلی خود را پوشش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی پیش از پایان مهلت لایسنس موقت فعلی که روز 28 مرداد (19 آگوست) به پایان می‌رسد یک «لایسنس عمومی موقت» دریافت می‌کند. با این مهلت سه ماهه وزارت بازرگانی آمریکا مجوزهای قبلی موقتی که برای هواوی صادر شده بود را تا ماه نوامبر تمدید خواهد کرد.

اما به هر حال حتی با وجود این تمدید مهلت، شرکت چینی تنها در صورتی امکان تهیه محصولات شرکت‌های آمریکایی را خواهد داشت که بخواهد خدمات و سفارشاتی که پیش از تحریم به مشتریان خود وعده داده بود را برآورده کند و تأمین هر گونه نیاز برای تولیدات جدید، نیازمند تأیید دولت آمریکا خواهد بود. به گفته یکی از منابع خبری رویترز، قرار است ترامپ و شی جین پینگ این هفته و طی یک مکالمه تلفنی، در مورد هواوی به گفتگو بنشینند.

تحریم های آمریکا علیه هواوی

دولت ترامپ ماه می امسال هواوی و 68 شرکت زیر مجموعه آن را به لیست سیاه وزارت بازرگانی اضافه کرد. به عقیده آنها هواوی با جاسوسهای دولت چین همکاری کرده و یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود. در پی این موضوع کمپانی‌های آمریکایی از داد و ستد با هواوی منع شدند.

از آنجایی که تحریم هواوی با جنگ تجاری چین و آمریکا همزمان شده، کمپانی چینی با رد اتهامات آمریکا ادعا می‌کند که کمپانی‌های این کشور قادر به رقابت با آن‌ها نبوده و به همین دلیل آمریکا قصد زیر سوال بردن اعتبار هواوی را دارد.

با این حال ماه گذشته ترامپ ادعایی مبنی بر کاهش شدت تحریم های آمریکا علیه هواوی داشت. بر اساس گفته‌های او در واقع لایسنس تجارت با هواوی در صورتی برای یک شرکت آمریکایی صادر می‌شود که به تشخیص دولت این کشور تهدیدی برای امنیت ملی به شمار نیاید. با این حال به گفته هواوی این ادعای ترامپ تأثیر چندانی در وضعیت تحریم‌های این شرکت نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی