ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار کاربران اینترنت
تکنولوژی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: در کشور بیش از ۷۰ میلیون کاربر اینترنت داریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که فعالیت پلیس فتا در ۱۷۴ شهر ادامه دارد و قرار است ۱۵۰ شهر دیگر نیز به این لیست اضافه شوند. این نماینده مجلس همچنین اظهار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که فعالیت پلیس فتا در ۱۷۴ شهر ادامه دارد و قرار است ۱۵۰ شهر دیگر نیز به این لیست اضافه شوند. این نماینده مجلس همچنین اظهار داشته که آمار کاربران فضای مجازی کشور در حال حاضر به ۷۰ میلین کاربر رسیده است.

«سیده فاطمه ذوالقدر» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی و وزیر ارتباطات صحبت کرده و با اشاره به این نشست درباره موضوعات مطرح شده در آن توضیحاتی را ارائه داده است:

«در نشست امروز موضوع آسیب‌های اجتماعی با حضور وزیر ارتباطات، سردار سلیمانی جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی و تعداد دیگری از مقامات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

آمار کاربران اینترنت

وی افزود: «در این جلسه مطرح شد که پلیس فتا در ۱۷۴ شهر کشور فعال است و زیرساخت‌ها برای ایجاد پلیس فتا در ۱۵۰ شهر دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار داشت که در جلسه مجلس با این مسئولان مققر شده تا همکاری ناجا و وزارت ارتباطات بیشتر از پیش شود و این دو نهاد برای کنترل و نظارت بهتر بر فضای مجازی و جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، در مباحث مختلفی با یکدیگر وارد همکاری شوند.

ذوالقدر در پایان صحبت‌های خود اعلام کرده که کاربران فضای مجازی کشورمان در سال ۹۲ تنها ۳۰۰ هزار نفر بودند و امروزه این آمار به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است: «تعداد کاربران در فضای مجازی از ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۷۰ میلیون کاربر در سال جاری رسیده است که این تعداد از پهنای باند تلفن همراه برای حضور در فضای مجازی استفاده می‌کنند.»

آمار کاربران اینترنت

گفتنی است ضریب نفوذ اینترنت تا پایان سال ۹۲ به‌ازای تعداد کاربران در ایران، حدود ۵۰ درصد اعلام شده بود و این آمار امروزه به بیش از نود در صد رسیده است. پس ذکر این نکته الزامی است که آمار ذوالقدر منتشر شده از ذوالقدر حداقل درباره کاربران چند صد هزار نفری در سال ۹۲، به نظر چندان درست نمی‌آید چرا که آمارهای رگولاتوری نشان می‌دهد کاربران اینترنت ایران در سال ۹۲ حداقل ۲۶ میلیون نفر بوده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد که تعداد کاربران اینترنت فعلی نزدیک به ۷۵ میلیون کاربر باشد/ک در واقع آمارها حکایت از این دارد که تا پایان سال گذشته نزدیک به ۷۴ میلیون کاربر اینترنتی در کشور فعالیت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

    ایران سال 1392 حدود 76 میلیون نفر جمعیت داشت ، الان حدود 84 میلیون نفر جمعیت داره ، چطور ممکنه تا سال 1392 که طبق آمار مخابرات ضریب نفوذ اینترنت 50 درصد بوده ، فقط 300 هزار نفر از مردم اینترنت داشته باشن؟؟؟ اگه حتی ده درصد مردم اون زمان اینترنت داشتن هم بازم تعداد کاربرا نزدیک به 8 میلیون نفر میشد نه 300 هزار نفر

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

      دقیقا بعد از انتشار نقل قول های ایشون این موضوع گفته شده به طور مفصل

  • goodarz
    goodarz | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

    مگه جمعیت کشور چند نفر هستش !!!!! خواهشا یجوری آمار بدید هر قدر هم غلط, لااقل قابل هضم باشه?

مطالب پیشنهادی