ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادعای جدید فولکس واگن؛ قیمت خودروهای برقی و بنزینی به یکدیگر نزدیک شده است

یکی از اصلی ترین چالش های وسایل نقلیه برقی قیمت نهایی آن هاست. به طور مثال، مدل برقی هیوندای کونا در حدود 20 هزار دلار به نسبت بالاترین مدل بنزینی این خودرو گران تر است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

یکی از اصلی ترین چالش های وسایل نقلیه برقی قیمت نهایی آن هاست. به طور مثال، مدل برقی هیوندای کونا در حدود 20 هزار دلار به نسبت بالاترین مدل بنزینی این خودرو گران تر است. نیسان لیف نیز در حدود 50 هزار دلار از تمامی محصولات هاچ بک نیسان قیمت بیشتری دارد.

در چنین وضعیتی معاون ارشد فولکس واگن ادعا کرده است که این شرکت بیش از هر زمان دیگری به برابری قیمت خودروهای برقی و احتراق داخلی نزدیک شده است.

معاون ارشد گروه بزرگ خودروسازی فولکس واگن در مصاحبه جدید خود حرکت جدید این شرکت به سمت خودروهای برقی را عامل اصلی کاهش هزینه های تولید و در نتیجه قیمت نهایی وسایل نقلیه عنوان کرده بود.

با توجه به گفته های او زمانی که مشتریان بر ترس از انتخاب یک گزینه جدید همچون وسایل نقلیه برقی غلبه کنند، خودروهای برقی انتخاب بهتری برای آن ها خواهد بود.

فولکس واگن تنها شرکتی نیست که خبر از برابری قیمتی خودرو برقی و بنزنی را می دهد. نیسان نیز اعتقاد دارد تا سال 2024 میلادی هزینه ساخت خودروهای برقی به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نیسان پیش بینی کرده است تا سال 2024 میلادی که قوانین اتحادیه اروپا به شکل کامل در این قاره اجرایی شود هزینه تولی باتری خودروهای برقی تا 100 دلار به ازای هر کیلووات ساعت کاهش پیدا خواهد کرد که دقیقا برابر با هزینه خودروهای بنزینی و دیزلی تولید کننده گازهای سمی همچون NOX و CO2 است.

خودرو برقی

نیسان حتی ادعا می کند که امکان پایین تر بودن قیمت خودرو برقی نسبت به خودروهای احتراق داخلی نیز وجود دارد. گرچه عوامل مختلفی در این مسئله دخیل خواهند بود.

با وجود تمامی این ادعا ها کارشناسان دیدگاه متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. با این که نسل جدید باتری های حالت جامد امکان کاهش قیمت را به نسبت باتری های فعلی لیتیوم یونی فراهم می کند اما همچنان باتری ها از منابع طبیعی به شکل گسترده ای استفاده می کنند و بهره برداری از مواد خامی همچون نیکل و لیتیوم روز به روز در حال افزایش است. در نتیجه و با توجه به محدود بودن منابع طبیعی حتی امکان افزایش قیمت نهایی خودروهای برقی نیز وجود دارد.

پیش از این در خبری از سرمایه گذاری سنگین گروه فولکس واگن بر روی تولید محصولات برقی اشاره کردیم که می توانید در اینجا مطالعه کنید. فولکس واگن به زودی از اولین خودرو برقی تولید انبوه خود با نام ID3 پرده برداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی