ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری سازندگان بزرگ موبایل چین برای توسعه سیستم انتقال فایل مشابه ایردراپ اپل

سه شرکت بزرگ تولید کننده اسمارت فون در چین یعنی شیائومی، اوپو و ویوو در حال کار روی یک پروتکل انتقال فایل بی سیم جدید هستند که می‌تواند عملکرد بین دستگاهی را برای دیوایس‌های این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سه شرکت بزرگ تولید کننده اسمارت فون در چین یعنی شیائومی، اوپو و ویوو در حال کار روی یک پروتکل انتقال فایل بی سیم جدید هستند که می‌تواند عملکرد بین دستگاهی را برای دیوایس‌های این شرکت به ارمغان بیاورد.

بر اساس پستی از اکانت رسمی MIUI شیائومی، سیستم عامل این شرکت در کنار ColorOS اوپو و FuntouchOS ویوو که هر سه بر پایه اندروید توسعه داده شده‌اند، از یک سیستم P2P (همتا به همتا) استفاده خواهند کرد.

این پروتکل از بلوتوث برای اتصال دستگاه‌ها به هم استفاده می‌کند و قادر به انتقال فایل تا سرعت 20 مگابایت بر ثانیه خواهد بود. با این اوصاف پروتکل چینی‌ها احتمالا همانند ایردراپ اپل از وای‌فای در بک‌اند خود استفاده می‌کند.

پروتکل انتقال فایل بی سیم

بر مبنای گفته‌های شیائومی، سایر شرکت‌ها هم می‌توانند برای پیوستن به این پروتکل درخواست دهند. علاوه بر این اعلام شده که نسخه بتای این سرویس تا پایان ماه جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیشتر گوگل هم تلاش کرده بود تا سرویسی مشابه ایردراپ اپل راه‌اندازی کند. مثلا اندروید از نسخه 4.0 و در سال 2011 به Android Beam مجهز شد که برای اتصال دستگاه‌ها نیازمند به NFC بود و حالا قرار است در اندروید Q حذف شود. سرویس جدیدتر Files by Google یا همان Files Go سابق هم انتقال فایل را با استفاده از بلوتوث برای کاربران فراهم می‌کند و در عین حال اندروید Q هم قرار است یک قابلیت جدید با نام Fast Share به همراه بیاورد.

بر اساس گزارش‌ها، Fast Share یک قابلیت از مجموعه سرویس‌های گوگل پلی (Google Play Services) است که می‌تواند دلیل اقدام شیائومی، اوپو و ویوو برای راه‌اندازی یک سرویس مشابه را توضیح دهد. حالا سوال اصلی اینجاست که با توجه به شرایط فعلی غول تکنولوژی چین یعنی هواوی، آیا این شرکت هم برای پیوستن به جمع این سه شرکت و استفاده از پروتکل انتقال فایل بی سیم جدید آن‌ها اقدام خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    از NFC برای انتقال فایل های کوچیک میشه استفاده کرد،چون بطور خودکار از با فعال کردن بلوتوث عملیات انتقال فایل رو شروع میکنه ولی توی حجم بالا بسیار کند هست کاش با NFC میشد از طریق وای فای ،فایل انتقال داد که قطعا سرعت بیشتری داره

مطالب پیشنهادی