ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس روند تأیید اپلیکیشن در پلی استور مدت زمان بیشتری طول می‌کشد

روند تأیید اپ‌های جدید برای ورود به گوگل پلی استور از این پس زمان بیشتری طول می‌کشد چرا که پروسه بررسی اپ‌ها با تغییرات جدیدی به انجام خواهد رسید. از آنجا که گوگل پلی بزرگترین ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

روند تأیید اپ‌های جدید برای ورود به گوگل پلی استور از این پس زمان بیشتری طول می‌کشد چرا که پروسه بررسی اپ‌ها با تغییرات جدیدی به انجام خواهد رسید.

از آنجا که گوگل پلی بزرگترین پلتفرم توزیع اپ‌های اندرویدیست، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به امنیت کاربران در مقابل اپ‌های مخرب داشته باشد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته زمان بیشتری را برای بررسی و تأیید اپ‌های جدید اختصاص دهد. با توجه به تغییرات اعمال شده، در روند ثبت یک اپلیکیشن جدید در گوگل پلی بنری با همین مضمون برای توسعه دهنده به نمایش در می‌آید.

گوگل پلی استور

برای اطلاع بیشتر در بخش Learn more توسعه دهندگان به یک صفحه راهنما هدایت می‌شوند که در آن توضیحی برای این پروسه ارائه و در آن قید شده که به خاطر حفظ امنیت کاربران، گوگل برنامه‌های برخی از توسعه دهندگان را با دقت بیشتری بررسی می‌کند. مدت زمان لازم برای انجام این روند هم با نوتیفیکشنی در بخش Dashboard به اطلاع توسعه دهنده می‌رسد.

Choice of Games LLC که یکی از توسعه دهندگان بازی در گوگل پلی است و به واسطه بازی‌های متنی خود به شهرت رسیده، در مورد روش اطلاع رسانی گوگل پلی از این طرح جدید، انتقاداتی مطرح کرده است. اصلی‌ترین اشکال را هم می‌توان اطلاع رسانی دیرهنگام این پلتفرم دانست، چرا که بنر مذکور بعد از ارسال اپ به پلی استور برای توسعه دهنده به نمایش در می‌آید. در واقع توسعه دهنده در زمان ارسال اپ متوجه می‌شود که برنامه‌ریزی‌اش برای انتشار اپلیکیشن، به خاطر طولانی شدن روند اخذ تأییدیه با تغییر و احتمالا تأخیر مواجه خواهد شد.

با این وجود گوگل برای برنامه‌ریزی دقیق تاریخ انتشار اپ‌هایی که وارد این پروسه می‌شوند راهکاری ارائه کرده که البته پیچیدگی‌های خودش را دارد. به منظور زمانبندی بهتر، توسعه دهندگان باید ابتدا اپلیکیشن خود را برای ورود به «روند بررسی آلفا» ثبت نموده و سپس برای انجام تغییرات و به روز رسانی در آن، از گزینه Timed Publishing استفاده کنند. در پروسه بررسی آلفا زمانبندی برای توسعه دهندگان امکان پذیر نیست و البته اپلیکیشن هم در این مرحله به انتشار عمومی نخواهد رسید.

علاوه بر این قید شدن عبارت «برای برخی توسعه دهندگان» در صفحه توضیحات هم شبهه دیگری در مورد معیارهای گوگل پلی وارد کار می‌کند و شفافیت لازم درباره آن وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی