ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 10
تکنولوژی

ژاپن مجوز صادرات دومین محموله از مواد ممنوعه را به کره جنوبی صادر کرد

ژاپن مجوز صادرات دومین محموله از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تلفن های هوشمند را به کره جنوبی صادر کرد تا کمی از شدت جنگ تجاری میان دو کشور کاسته شود. ماده ای که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

ژاپن مجوز صادرات دومین محموله از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تلفن های هوشمند را به کره جنوبی صادر کرد تا کمی از شدت جنگ تجاری میان دو کشور کاسته شود.

ماده ای که مجوز صادرات به کره جنوبی را گرفته، لاک نوری (Photoresist) نام دارد. مقصد نهایی این ماده پس از عبور از مرزهای کره جنوبی شرکت سامسونگ الکترونیکس خواهد بود. غول فناوری کره جنوبی برای تولید تراشه های خود نیاز مبرم به این ماده دارد.

یک مقام رسمی در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در یک نشست خبری واردات این ماده را به کره جنوبی تأیید کرد ولی گفت تا زمانی که ژاپن محدودیت های صادرات را به طور کامل از میان بر ندارد، هیچ چیز قطعی نخواهد بود.

با اعلام این خبر در روز سه شنبه ارزش سهام شرکت سامسونگ الکترونیکس 1.95 درصد افزایش پیدا کرد.

یکی از مقامات کره جنوبی که نخواسته بود نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت:

«اقدام ژاپن برای صادرات دومین محموله از مواد ممنوعه حرکت مثبتی برای صنعت کره جنوبی است ولی این کار آنها به منزله آشتی با ما نیست.»

پس از رأی دادگاهی در کره جنوبی و محکوم کردن ژاپن به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری کارخانه های ژاپنی در جنگ جهانی دوم، روابط بین این دو کشور تیره شد.

اوایل ماه ژوئیه ژاپن صادرات مواد معدنی ضروری برای تولید تراشه ها و نمایشگرها را به کره جنوبی محدود کرد. این مسئله تولید به موقع برخی از گوشی های سامسونگ را در هاله ای از ابهام قرار داد. در ادامه و با تیره تر شدن روابط میان دو کشور، ژاپن از برنامه خود برای حذف کره جنوبی از لیست کشورهای صادرات سریع خبر داد.

اوایل ماه جاری میلادی ژاپن برای اولین بار پس از تحریم کره جنوبی، چراغ سبز برای صادرات اولین محموله از لاک نوری را به شرکت سامسونگ الکترونیکس صادر کرد.

اقدام ژاپن برای ارسال دومین محموله از لاک نوری به کره جنوبی پیش از نشست میان «Taro Kono» وزیر امور خارجه ژاپن و همتای کره ای او «Kang Kyung-wha» صورت می گیرد. امید است این ملاقات از تنش های میان دو کشور بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی