ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عواقب مشکلات کیفی؛ مشتری بزرگ آلمانی از خرید تسلا مدل 3 پشیمان شد

کمپانی آلمانی NextMove که در زمینه خودروهای استیجاری فعالیت دارد، به منظور تکمیل ناوگان خود قصد داشت 100 دستگاه تسلا مدل 3 از شرکت تسلا خریداری کند. برای این کار قراردادی 5.5 میلیون دلاری بین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمپانی آلمانی NextMove که در زمینه خودروهای استیجاری فعالیت دارد، به منظور تکمیل ناوگان خود قصد داشت 100 دستگاه تسلا مدل 3 از شرکت تسلا خریداری کند. برای این کار قراردادی 5.5 میلیون دلاری بین این کمپانی و شرکت تسلا در سال 2018 امضا شده بود، اما وجود برخی مشکلات باعث بر هم خوردن این قرارداد شده است.

روند تحویل سفارشات NextMove از اوایل امسال آغاز شد. پس از تحویل 15 دستگاه مدل 3، مقامات NextMove نسبت به کیفیت ساخت این خودرو ابراز نارضایتی کردند. به همین خاطر مذاکراتی بین دو شرکت شکل گرفت تا مشکلات موجود مرتفع شوند.

تسلا مدل 3

طبق شنیده ها این مذاکرات راه به جایی نبرده و اختلاف نظرها آنقدر زیاد بوده اند که مانع حصول توافقی جدید شده اند. به گفته کمپانی آلمانی این تسلا بوده که روند تحویل 85 سفارش باقیمانده را متوقف کرده است.

در مقابل شرکت تسلا ادعا می کند Nextmove از دریافت سفارشات خودداری نموده است. کمپانی NextMove اعتقاد دارد 15 دستگاه تسلا مدل 3 تحویل داده شده، همگی دارای ایراداتی هستند. اشکال در رنگ آمیزی، سیم کشی های معیوب، وجود خراشیدگی روی داشبورد و نفوذ آب به داخل چراغ های اصلی از جمله ایراداتی هستند که Nextmove به آنها اشاره کرده است.

تسلا مدل 3

مناقشه بعدی بین دو کمپانی پس از آن به وجود آمده که در حین مذاکره بر سر چگونگی رفع مشکلات، ظاهرا تسلا "اولتیماتومی 24 ساعته" و تبصره ای برای بازگرداندن مبلغ اضافه کرده است.

گفته می شود Nextmove پس از بر هم خوردن قرارداد تلاش کرده چهار دستگاه دیگر از مدل 3 را خریداری کند، اما تسلا خواستار این بوده که خودروهای از پیش خریداری شده را به ژرمن ها تحویل دهد. در این صورت NextMove نمی تواند از مزایای برنامه های تشویقی و معافیت های مالیاتی کشور آلمان بهره مند شود.

تسلا اعلام کرده این شرکت در حال رفع مشکلات کیفی و تامین خودروهای جایگزین برای NextMove بوده است. ولی به باور این خودروساز کالیفرنیایی، کمپانی آلمانی بنا به دلایلی دیگر از دریافت باقی سفارشات سرباز زده و مشکلات کیفی را به نوعی دستاویز خود قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

    میدونید چیه؟همه ی امریکایی هایی ک این ماشینو میخرن دقیقا از این مشکلات اطلاع دارن،ولی چرا فروش این خودرو از رقیب هاش مثل بنز و بی ام و و لکسوس در عرض یک سال جلو میزنه؟بخاطر اینک حداقل ده سال از لحاظ تکنولوژی از بقیه جلوتره،هرکی میخاد آینده رو حس کنه این ماشین رو میگیره.تسلا یک دلار هم خرج تبلیغ نمیکنه و به اینجا رسیده.
    رسانه های خارجی هم از شرکت های نفتی و خودروسازی قدیمی پول میگیرن تا حسابی تسلارو بکوبن،فقط بدبخت دیجیاتو بدون دستمزد داره همکاری میکنه باهاشون:))

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

      امیر عزیز ما بی طرفانه خبرهای مثبت و منفی درباره تسلا رو پوشش میدیم

مطالب پیشنهادی