ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده اسپرینگ هیل
تکنولوژی

اینتل از Springhill به عنوان اولین پردازنده هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

اینتل نخستین پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده که به صورت ویژه برای مراکز محاسباتی بزرگ طراحی شده است. این چیپ که نروانا NNP-I یا «اسپرینگ هیل» (Springhill) نام دارد، بر پایه هسته های پردازشی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

اینتل نخستین پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده که به صورت ویژه برای مراکز محاسباتی بزرگ طراحی شده است.

این چیپ که نروانا NNP-I یا «اسپرینگ هیل» (Springhill) نام دارد، بر پایه هسته های پردازشی Sunny Cove و لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ایس لیک طراحی شده و برای پردازش سریع داده ها از حداقل انرژی استفاده می کند.

اینتل برای بهینه سازی این چیپ دو پردازنده و پردازشگر گرافیکی را از بلاک ایس لیک حذف کرده تا فضای کافی برای ۱۲ موتور محاسباتی استنتاجی ICE را فراهم کند. این موتورها از ۲۴ مگابایت کش L3 و دو هسته IA با ریز معماری Sunny Cove بهره می برند.

پردازنده اسپرینگ هیل

هسته های IA از دستورالعمل های AVX-512 و VNNI پشتیبانی می کنند که با افزایش رجیسترها به بهبود بازدهی و اجرای همزمان داده ها کمک می کند. در این پردازنده از دو کنترلر حافظه LPDDR4X استفاده شده که نرخ انتقال ۶۸ گیگابایت بر ثانیه را فراهم می کنند.

پردازنده اسپرینگ هیل در فرم فاکتور M.2 و با ۱۶ گیگابایت حافظه آنبورد از راه می رسد. فیسبوک نخستین شرکتی است که از همین حالا این چیپ را در سیستم های خود به کار گرفته است.

Naveen Rao، مدیر کل گروه محصولات هوش مصنوعی اینتل هدف از توسعه این محصول را گسترش استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف عنوان می کند:

برای استفاده از AI در زمینه های مختلف باید مطمئن شویم سازمان ها به ابزارهایی کارآمد برای استفاده از حجم انبوه اطلاعات و پردازش آنها مجهز شده اند. کامپیوترها باید توان کافی برای کاربردهای پیچیده هوش مصنوعی را داشته باشند.

به گفته Naveen سازمان ها می توانند با استفاده از پردازنده اسپرینگ هیل در کنار چیپ های زئون محاسبات پیچیده مربوط به هوش مصنوعی را در سیستم های خود انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی