ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (2)
موتور اسپرت

مسابقه درگ تویوتا سوپرا با آلپین A110، آئودی TT RS و پورشه کیمن GTS [تماشا کنید]

پس از مقایسه عملکرد تویوتا سوپرا و ب ام و Z4 در مسابقه درگ، مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow، این بار کوپه جدید ژاپنی ها را در مسابقه درگ در برابر چند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

پس از مقایسه عملکرد تویوتا سوپرا و ب ام و Z4 در مسابقه درگ، مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow، این بار کوپه جدید ژاپنی ها را در مسابقه درگ در برابر چند رقیب اروپایی دیگر قرار داده اند. این رقبا عبارتند از آلپین (با تلفظ انگلیسی آلپاین) A110، آئودی TT RS و پورشه کیمن GTS.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (1)

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم نیروبخش تویوتا سوپرا یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی است که توسط ب ام و توسعه یافته؛ این موتور 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور داشته و در همکاری با گیربکس خودکار هشت سرعته ساخت ZF، چرخ های محور عقب را به حرکت وادار می کند.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (6)

وظیفه تامین نیروی پورشه کیمن GTS را موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت (باکسر) بر عهده دارد. این موتور به فناوری توربوشارژ مجهز بوده و قادر است 365 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مثل سوپرا در این خودرو فقط چرخ های عقب محرک هستند.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (4)

نماینده آئودی در این رویارویی نیروی خود را از موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر توربو دریافت می کند. موتور این خودرو توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و هر چهار چرخ از نیروی آن بهره مند می شوند.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (5)

آلپین A110 حاضر در این تست توسط شرکت لیچفیلد موتورز (Litchfield Motors) ارتقا یافته است. موتور 1.8 لیتری و توربوی این کوپه فرانسوی هم به لطف بهینه سازی های انجام شده می تواند 300 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو نیز مثل سوپرا و کیمن GTS محور عقب محرک است. تمامی مدل ها به غیر از سوپرا از گیربکس دو کلاچه خودکار بهره می برند.

tuned-alpine-a110-drag-races-supra-audi-tt-rs-and-cayman-gts-results-shock (7)

حال که با مشخصات مدل های حاضر در مسابقه درگ Carwow آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی مربوطه را مشاهده فرمایید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده فرمایید، باید به اطلاعتان برسانیم که برخلاف انتظارها آلپین A110 با رکورد 11.5 ثانیه زودتر از سه رقیب دیگر از خط پایان مسابقه درگ یک چهارم مایل عبور می کند.

پس از A110، پورشه کیمن GTS با رکورد 11.7 ثانیه در رتبه دوم جای می گیرد. سوپرا و TT RS هم به ترتیب با زمان های 12.1 و 12.4 ثانیه در رتبه های سوم و چهارم می ایستند.

در مسابقه شتابگیری ثانویه با سرعت اولیه 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت، این پورشه کیمن GTS است که از بقیه پیش افتاده و گوی سبقت را می رباید. پس از این خودروی آلمانی، آلپین A110 در رده دوم، سوپرا در رده سوم و TT RS در رتبه چهارم جای می گیرند.

در تست ترمزگیری با سرعت اولیه 70 مایل (112.6 کیلومتر) در ساعت، پورشه کیمن GTS دوباره برتری خود را به رخ کشیده و در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود. با این حساب باید گفت کوپه جذاب ژرمن ها برنده رویارویی این هفته لقب می گیرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی