ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلید امنیتی فیزیکی
تکنولوژی

قفل سخت‌افزاری Yubico برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی عرضه شد

کاربران آیفون تا کنون برای ورود ایمن به اکانت‌های خود امکان اتصال کلید فیزیکی به گوشی از طریق پورت را نداشتند اما کمپانی Yubico کلیدی را عرضه کرده که علاوه بر USB-C با لایتنینگ هم سازگاری دارد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

کاربران آیفون تا کنون برای ورود ایمن به اکانت‌های خود امکان اتصال کلید فیزیکی به گوشی از طریق پورت را نداشتند اما کمپانی Yubico کلیدی را عرضه کرده که علاوه بر USB-C با لایتنینگ هم سازگاری دارد.

از کلید امنیتی فیزیکی برای لاگین در سرویس های مختلف استفاده می شود. این ابزارها به واسطه پروتکل های پیچیده نسبت به رمز عبور و کدهای یک بار مصرف ایمن تر هستند. دستگاه های اپل تا کنون فقط از طریق بلوتوث امکان استفاده از این ابزارها را داشتنند اما خود بلوتوث از نظر امنیتی به هیچ وجه بی نقص نیست.

یکی از کمپانی فعال در حوزه این کلیدها Yubico نام دارد که نخستین کلید امنیتی سازگار با پورت های لایتنینگ را معرفی کرده است. این کلید که YubiKey 5Ci نام دارد، علاوه بر لایتنینگ از درگاه های USB-C هم پشتیبانی کرده و با نرم افزارهای مدیریت پسورد و سامانه‌های احراز هویت متمرکز از قبیل LastPass، Idaptive، Okta و 1Password سازگاری دارد.

کلید امنیتی فیزیکی

نکته عجیب این است که YubiKey 5Ci علی رغم برخورداری از کانکتور USB-C با آیپد پروهای جدید سازگاری ندارد. علاوه بر این اتصال این ابزار از طریق لایتنینگ به معنی استفاده از آن در تمام سرویس های سازگار با پروتکل FIDO نیست چرا که به گفته Yubico هر یک از این سرویس ها باید به صورت مجزا پشتیبانی 5Ci از طریق لایتنینگ را به خود اپ های خود اضافه کنند. این شرکت کدهای لازم برای ادغام لایتنینگ با اپلیکیشن های فعلی را از اواخر سال گذشته منتشر کرده بود.

کلید امنیتی YubiKey 5Ci که از امروز به بازار عرضه شده ۷۰ دلار قیمت دارد اما موفقیت آن به میزان استقبال توسعه دهندگان از این کلید امنیتی بستگی دارد. گوگل هم کلید امنیتی تایتان را معرفی کرده که برای هویت سنجی لاگین ها از طریق بلوتوث و USB به دستگاه متصل می شود اما ۲۰ دلار ارزانتر از YubiKey 5Ci است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی