ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشعشعات مضر برخی گوشی های اپل و سامسونگ احتمالا از حد استاندارد بیشتر است

طبق گزارشی که نشریه Chicago Tribune منتشر کرده است، تشعشعات RF گوشی های سه سال اخیر اپل و سامسونگ احتمالا بالاتر از محدوده مجاز اعلام شده توسط کمیسیون ارتباطات دولت فدرال است. همانطور که پیشتر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

طبق گزارشی که نشریه Chicago Tribune منتشر کرده است، تشعشعات RF گوشی های سه سال اخیر اپل و سامسونگ احتمالا بالاتر از محدوده مجاز اعلام شده توسط کمیسیون ارتباطات دولت فدرال است.

همانطور که پیشتر در مقالات مختلف خوانده اید دانشمندان و مصرف کنندگان بارها در رابطه با تشعشعات RF دستگاه های الکترونیکی و تاثیر منفی آنها بر سلامت انسان ابراز نگرانی کرده اند و آغاز به کار شبکه 5G در اقصی نقاط دنیا نیز مدتی است که به این نگرانی ها دامن زده است. حالا گزارش تازه ای منتشر شده که نشان می دهد گوشی های قدیمی پشتیبانی کننده از شبکه های 3G و 4G این پتانسیل را دارند که تا پنج برابر بالاتر از محدوده های ایمن تعیین شده توسط FCC تشعشع تولید کنند.

طبق قوانین آمریکا شرکت های سازنده موبایل موظف هستند که از دستورالعمل های FCC در رابطه با جذب تشعشعات RF توسط بدن انسان پیروی کنند. معیار فعلی برای مشخص نمودن محدوده ایمن با نام نرخ جذب خاص یا SAR شناخته می شود و FCC رقم ۱.۶ وات بر کیلوگرم را برای آن تعیین کرده است.

برای آنکه یک تلفن هوشمند تاییده FCC را دریافت کند نباید میزان تشعشعات آن از بیشینه SAR تعیین شده توسط آن فراتر برود و حالا نشریه Tribune در گزارش خود مدعی شده که این میزان برای برخی مدل های قدیمی آیفون و گوشی های سامسونگ فراتر از محدوده اعلام شده است.

تشعشعات RF

این نشریه برای تهیه گزارش خود ۱۱ مدل مختلف گوشی را بررسی کرده که شامل چهار مدل آیفون (آیفون ۷، ۸، ۸ پلاس و ایکس)، سه مدل گوشی گلکسی سامسونگ (اس ۸، اس ۹ و جی ۳) سه مدل موتورولا (e5، e5 Play و g6 Play) و یک مدل BLU Vivo 5 Mini بوده است. این گوشی ها توسط آزمایشگاه آر اف اکسپوژر که مورد تایید FCC است و در سن مارکوس فعالیت می کند مورد بررسی قرار گرفتند. آنها این اسمارت فون ها را در فاصله ۲، ۵، ۱۰ یا ۱۵ میلیمتری از یک «بدن شبیه سازی شده» (ترکیبی از شکر، آب و نمک) قرار دادند و سطح اکسپوژر بدن را با استفاده از مجموعه ای تجهیزات اندازه گرفتند.

آیفون ۷ و گلکسی اس ۸ بیشترین میزان تشعشعات RF را داشته اند

نتایج این بررسی نشان داد که سطوح جذب آر اف آیفون ۷ در میان بدترین ها بوده و نرخ SAR آن در فاصله دو میلیمتری از بدن تقریبا دو تا چهاربرابر بالاتر از محدوه ایمن بوده است. سه گوشی سامسونگ نیز در همین فاصله سطح جذب RF بالاتر از حد استاندارد داشتند و در این میان گلکسی اس ۸ با نرخ ۸.۲۲ وات بر کیلوگرم (یعنی پنج برابر حد استاندارد) بدترینشان بود.

در پایان این گزارش اضافه شده که FCC به زودی تست های اختصاصی خود را روی این مدل ها انجام می دهد اما در پاسخ به گزارش Tribune مدعی شده که آزمایشات این لابراتوار جامع و کامل نبوده اند.

البته مدیران این نشریه نیز خاطرنشان کردند که تست مورد نظر در بدترین سناریوی ممکن انجام شده و کاربران هیچگاه در معرض این حجم از تشعشع قرار نمی گیرند. با این حال Jay Moulton مدیر این آزمایشگاه گفته است که این نوع اکسپوژر میتوند در موقعیت های محدود رخ بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی