ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشکیل کنسرسیوم محاسبه محرمانه توسط غول های فناوری برای حفاظت از داده ها

شرکت اینتل در کنار شرکت های گوگل و مایکروسافت و چندین شرکت بزرگ فناوری دیگر ائتلاف محاسبه محرمانه را برای حفاظت از داده های در حال پردازش در سطح سخت افزار تشکیل دادند. شرکت های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

شرکت اینتل در کنار شرکت های گوگل و مایکروسافت و چندین شرکت بزرگ فناوری دیگر ائتلاف محاسبه محرمانه را برای حفاظت از داده های در حال پردازش در سطح سخت افزار تشکیل دادند.

شرکت های علی بابا (Alibaba)، بایدو (Baidu)، آی بی ام (IBM) و رد هت (Red Hat) دیگر شرکت های عضو ائتلاف بوده و مشارکت خود را برای محافظت از داده های در حال پردازش اعلام کردند. این مجموعه با تشکیل کنسرسیوم محاسبه محرمانه (Confidential Computing Consortium) می خواهد امنیت داده های در حال استفاده را بهبود ببخشد.

این حرکت که توسط بنیاد لینوکس آغاز شده قصد دارد با کمک گرفتن از فروشندگان سخت افزار، برنامه نویسان، متخصصان اوپن سورس و دیگر افراد متبحر محاسبه محرمانه، استانداردهای پیشرفته اوپن سورس و حفاظت بهتر از داده ها را فراگیر کند.

در بیانیه بنیاد لینوکس هدف از تشکیل این ائتلاف تمرکز روی امن کردن داده های در حال پردازش (data in use) اعلام شده است:

«این ائتلاف روی حفاظت از داده های در حال استفاده تمرکز خواهد کرد. روش هایی که در حال حاضر برای حفاظت از داده ها به کار گرفته می شوند، اغلب برای امن کردن داده های ذخیره شده در حافظه ها و داده های در حرکت (شبکه) هستند . به کمک محاسبه محرمانه داده های رمزگذاری شده بدون دخالت دیگر اجزای سیستم پردازش خواهند شد.»

شرکت های عضو ائتلاف چندین نرم افزار متن باز برای توسعه اپلیکیشن ها در محیط اجرایی امن پردازنده ها (TEE) پیشنهاد کرده اند. شرکت اینتل Intel Software Guard Extension یا به اختصار SGX را توصیه نموده و مایکروسافت و لینوکس نیز به ترتیب Open Enclave SDK و Enarx را پیشنهاد داده اند.

هدف از تشکیل این ائتلاف اهمیت روزافزون محاسبه محرمانه اعلام شده و گفته می شود سازمان ها در آینده به دلیل وابستگی به فضاهای ذخیره سازی ابری عمومی و سرورها از آن استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی