ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

is-mercedes-benz-really-tracking-you-136964_1
خودرو

جاسوسی از مشتریان با نصب دستگاه ردیاب اتهامی جدید علیه مرسدس بنز

از آوریل 2018 تمامی خودروهای جدید تولید شده در اروپا، دارای یک سیستم تماس اضطراری به نام eCall هستند. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار سانحه شود، به طور خودکار با 112 تماس گرفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

از آوریل 2018 تمامی خودروهای جدید تولید شده در اروپا، دارای یک سیستم تماس اضطراری به نام eCall هستند. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار سانحه شود، به طور خودکار با 112 تماس گرفته و اطلاعاتی مثل شرایط و مکان سانحه را در اختیار نیروهای امدادی می گذارد.

ecall-carousel

اما در این بین ظاهرا برخی از خودروسازان از سیستم eCall برای اهدافی دیگر استفاده می کنند. به گزارش نشریه انگلستانی The Sun، مرسدس بنز یکی از این خودروسازان است.

آنطور که در گزارش این نشریه آمده، مرسدس بنز با نصب مخفیانه دستگاه های ردیاب در محصولاتش، از رانندگان جاسوسی کرده و اطلاعاتی را به مراکز امنیتی ارسال می کند. در صورت صحت این ادعا، مسلما عواقب سختی در انتظار اشتوتگارتی ها خواهد بود.

به گفته نشریه سان، ردیاب های مخفی بدون اطلاع مشتریان در خودروهای مرسدس بنز کار گذاشته می شوند. وقتی که مشتریان اقساط خودروهای لیزینگی را به موقع پرداخت نکنند، مرسدس بنز از این ردیاب ها به منظور تسهیل روند پیدا کردن خودروها کمک می گیرد.

is-mercedes-benz-really-tracking-you_3

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا ردیاب های مذکور بخشی از سیستم eCall هستند یا خیر، اما طبق گزارش نشریه انگلیسی آنها هیچ ارتباطی با سرویس های ارایه شده از سوی مرسدس بنز ندارند.

یکی از سخنگویان مرسدس بنز در گفتگو با CNN در ادعایی عجیب گفته مشتریان با امضای توافق نامه های مالی، رضایت خود را با ردیابی شدن از سوی کمپانی اعلام می کنند. این فرد با پذیرش ضمنی ردیابی مشتریان افزوده، این کار "در موارد استثنایی معدود و به عنوان آخرین راهکار مورد استفاده قرار می گیرد."

تاکنون حقایق مربوط به نصب ردیاب در خودروهای مرسدس بنز برملا نشده است. دیوید دیویس (David Davis) وزیر سابق کابینه انگلستان تاکید نموده دولت این کشور باید به این قضیه ورود پیدا کرده و تحقیقات خود را آغاز کند.

وی گفته:

باید پرسید که آیا تحویل اطلاعات به افرادی دیگر از جمله مراکز امنیتی قانونی است یا خیر. من فکر می کنم وزارت مربوطه باید به دقت قانونی بودن این روش را پیگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی