ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتقال فایل از اندروید به آیفون
تکنولوژی

معرفی ۷ اپلیکیشن برتر برای انتقال فایل از اندروید به آیفون

اگر آیفون داشته باشید احتمالا حداقل یکی از اطرافیانتان از گوشی اندرویدی استفاده می‌کند. انتقال فایل از اندروید به آیفون و بالعکس یکی از معضلات بزرگ به شمار می‌رفت اما حالا با عرضه‌ی نرم افزار‌های ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

اگر آیفون داشته باشید احتمالا حداقل یکی از اطرافیانتان از گوشی اندرویدی استفاده می‌کند. انتقال فایل از اندروید به آیفون و بالعکس یکی از معضلات بزرگ به شمار می‌رفت اما حالا با عرضه‌ی نرم افزار‌های مختلف این مشکل تا حد قابل توجهی حل شده است.

برنامه های انتقال فایل از اندروید به آیفون

در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی ۷ اپلیکیشن برتر برای انتقال فایل از اندروید به آیفون و بالعکس بپردازیم. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید عکس، ویدیو، فایل صوتی، پرونده‌های مختلف و هر فایلی که فکرش را بکنید را با دیگران به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید.

۱. برنامه FEEM V4

یکی از ساده‌ترین نرم افزار‌های این حوزه Feem v4 نام دارد و می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد. اپلیکیشن یاد شده نیازی به اینترنت ندارد اما باید برای انتقال فایل به طور همزمان همراه با دستگاه مقصد به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل شده باشید. بعد از اتصال می‌توانید نرم افزار Feem را باز کنید و با اسامی تقریبا عجیب غریبی که نمایش می‌دهد رو به رو شوید. این اسامی هرکدام معرف یکی از دستگاه‌ها هستند که همراه شما به یک شبکه وای‌فای متصل شده‌اند. اگر از نسخه‌ی پرو -که رایگان نیست- استفاده کنید می‌توانید نام دستگاهتان را تغییر دهید.

انتقال فایل از اندروید به آیفون

حالا می‌توانید روی نام دستگاه مقصد بزنید و فایل‌هایی که می‌خواهید را با آن به اشتراک بگذارید. صفحه‌ی ارسال فایل‌ها شبیه به یک پیام‌رسان است چرا که می‌توانید پیام‌های متنی هم ارسال کنید. البته این پیام‌ها بعد از حداکثر ۴۸ ساعت ناپدید می‌شوند.

نرم افزار Feem ظاهری کاملا ساده دارد که همین موضوع باعث می‌شود کار با آن بسیار ساده تر باشد. با استفاده از آن می‌توانید بدون پیچیدگی و دشواری فایل‌های تصویری، ویدیویی، صوتی و حتی پرونده‌های متنی با فرمت‌های مختلف را برای دستگاه‌های اندرویدی و آیفون و آیپد ارسال کنید. توجه داشته باشید که Feem برای ویندوز و macOS هم عرضه شده و دارای نسخه‌ی وب هم هست.

دانلود برنامه FEEM V4

Feem v4. Share Files Offline

Feem v4. Share Files Offline

سازنده: FeePerfect AG قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 10 / 45.5 مگابایت زبان:

۲. برنامه Xender

یکی دیگر از نرم افزار‌های خوب این حوزه Xender نام دارد. این اپلیکیشن بر خلاف Feem همه‌ی فایل‌ها را یکجا و در دسته بندی‌های مختلف نمایش می‌دهد. برای ارسال آن‌ها کافیست روی یکی از آن‌ها بزنید و با فشردن یکی از دکمه‌های Send و Receive فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.در ادامه گزینه‌ای تحت عنوان Connect to iPhone مشاهده خواهید کرد.

برنامه Xender

استفاده از این نرم افزار نیازی به اینترنت ندارد اما برای انتقال فایل‌ها باید همراه با دستگاه مقصد به یک شبکه‌ی بی‌سیم متصل شده باشید. با استفاده از Xender می‌توانید پرونده‌ها با فرمت‌های مختلف، فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این نرم افزار از یک Player درون برنامه‌ای برخوردار است که می‌توانید آهنگ‌ها و ویدیوهای دریافتی را درون برنامه تماشا کنید.

یکی از مزیت‌های اصلی Xender این بود که از تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده نمی‌کرد؛ اما هم اکنون دارای بنر‌های مختلف تبلیغاتی و دکمه‌هایی است که با هدف تبلیغ وبسایت‌های مختلف طراحی شده‌اند. البته هنوز خبری از نسخه‌ی پرو Xender نیست و همه‌ی ویژگی‌های این نرم افزار یکجا و در یک اپلیکیشن رایگان و واحد جمع آوری شده است. این نرم افزار برای PC هم عرضه شده و دارای نسخه‌ی وب هم هست.

دانلود برنامه Xender

 Share Movies & Transfer Files - Xender

Share Movies & Transfer Files - Xender

سازنده: Xender (HK) Limited قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 14.68 / 73 مگابایت زبان:

۳. برنامه SHAREit

به احتمال خیلی زیاد نام این نرم افزار را شنیده باشید. SHAREit یکی از معروف‌ترین نرم افزار‌های انتقال فایل برای اندروید و آیفون است که با استفاده از آن می‌توانید یک هات اسپات ایجاد کرده و فایل‌های خود را بدون مصرف کردن اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید. مشابه Xender تنها کافیست روی گزینه‌ی Send و Receive بزنید تا بتوانید فایل‌های مد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برنامه SHAREit

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید هر نوع فایلی که می‌خواهید را انتقال دهید. بعد از انتقال فایل‌ها قادرید برخی از آن‌ها را داخل برنامه تماشا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه SHAREit این است که می‌توان با ایجاد شبکه‌ی انتقال فایل‌های گروهی، به طور همزمان برای چند نفر فایل‌های خود را ارسال کنید. همچنین قادرید آواتار و نام دستگاه‌های خود را در نسخه‌ی رایگان این نرم افزار تغییر دهید.

البته یکی از نقاط ضعف SHAREit تعداد زیاد تبلیغات و همچنین مراحل زیاد برای انتقال فایل است که آن را در رتبه‌ی سوم این لیست قرار داده است. به طور کلی می‌توان گفت این اپلیکیشن یکی از بهترین‌های انتقال فایل در گوشی‌های هوشمند است.

دانلود برنامه SHAREit

SHAREit - Transfer & Share

SHAREit - Transfer & Share

سازنده: SHAREit Technologies قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 25 / 77 مگابایت زبان:

۴. برنامه Zapya

یکی دیگر از نام‌های آشنا در این لیست Zapya است؛ ادغامی از Xender و SHAREit با امکان انتقال هر نوع فایل. این نرم افزار با روش‌های مختلفی می‌تواند فایل‌ها را با آیفون به اشتراک بگذارد. شما این امکان را دارید که همزمان دو دستگاه را با هم تکان دهید تا به یکدیگر متصل شوند و همچنین می‌توانید با اسکن کد QR اتصال را برقرار کنید. مشابه با SHAREit امکان ایجاد گروه‌های مختلف برای انتقال همزمان فایل هم وجود دارد.

برای انتقال فایل‌ها تنها آن‌ها را انتخاب کرده و سپس گزینه‌ی Send را بزنید اگر آیفون یا گوشی اندرویدی مقصد به شبکه‌ی وای‌فای مشابه متصل شده باشند، در لیست دستگاه‌های در دسترس نمایش داده خواهند شد. کافیست روی آن‌ها بزنید تا انتقال فایل آغاز شود.

برنامه Zapya

مزیت اصلی زاپیا این است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید و فایل‌های مختلف را ارسال نمایید. البته ناگفته نماند با این که استفاده از زاپیا ساده است اما وجود تب‌های زیاد در آن ممکن است کاربر را خسته کند.

دانلود برنامه Zapya

 Zapya - File Transfer, Sharing Music Playlist

Zapya - File Transfer, Sharing Music Playlist

سازنده: Dewmobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 11 / 110.4 مگابایت زبان:

۵. برنامه Smart Transfer

اپلیکیشن Smart Transfer شباهت زیادی به SHAREit دارد و برای عملکرد کامل باید روی اندروید و آیفون به صورت همزمان وجود داشته باشد. با این وجود امکانات آن کمی بیشتر از رقیب خود است و می‌تواند موارد بیشتری مثل داده‌های تقویم یا مخاطبین را میان دو پلتفرم جابه‌جا نماید.

انتقال فایل از اندروید به آیفون

مشکل اصلی برنامه Smart Transfer، عدم دسترسی به انتخاب تکی فایل‌ها است. برای مثال اگر بخواهید عکس‌های خود را از گوشی اندرویدی به آیفون منتقل کنید، چاره‌ای جز جابه‌جا کردن تمامی آن‌ها نخواهید داشت. همچنین نسخه رایگان برنامه تبلیغات متعددی را نمایش می‌دهد که می‌تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده به نظر برسد.

دانلود رایگان برنامه Smart Transfer

Smart Transfer: File Sharing
ابزارها

Smart Transfer: File Sharing

سازنده: Aomata LLC. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارها
سیستم عامل: اندوید و iOS حجم: ۱۳ و ۱۰۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه AirDroid

اپلیکیشن AirDoid یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای انتقال فایل از اندروید به آیفون به شمار می‌رود که نسخه مستقل آن برای هر دو سیستم عامل منتشر شده است. محیط کاربری آن نسبتا چشم‌نواز است و به آسانی می‌توان از امکانات آن بهره گرفت. همچنین می‌توان از این اپ برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها به کامپیوتر نیز استفاده نمود.

برنامه AirDroid

از دیگر مزایای برنامه AirDroid می‌توان به عدم نیاز به اتصال اینترنت اشاره کرد. البته برای عملکرد کراس پلتفرم آن به یک اتصال وای‌فای یا هات اسپات نیاز خواهید داشت. نسخه تحت وب این اپ هم موجب شده است تا نیاز به نصب اپلیکیشن جداگانه در سیستم عامل‌های دسکتاپ از بین برود و به راحتی بتوان قابلیت‌های مختلف گوشی را کامپیوتر مدیریت کرد.

دانلود رایگان برنامه AirDroid

AirDroid: File & Remote Access
ابزارها

AirDroid: File & Remote Access

سازنده: SAND STUDIO قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارها
سیستم عامل: اندوید و iOS حجم: ۴۹ و ۷۵ مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه Send Anywhere

در میان عناوین پرکاربرد برای انتقال فایل از اندروید به آیفون، اپلیکیشن Send Anywhere یکی از بالاترین امتیازها را از سوی کاربران در اپ استور و گوگل پلی کسب کرده است. عملکرد آن براساس مکانیسم P2P جهت جابه‌جایی فایل‌ها است و گزینه مناسبی برای انتقال موارد حجیم به شمار می‌رود.

انتقال فایل از اندروید به آیفون

جهت هربار انتقال فایل از طریق برنامه Send Anywhere یک کد ۶ رقمی ساخته می‌شود که با وارد کردن آن، فرایند جابه‌جایی شروع خواهد شد. همچنین می‌توان از امکانات آن برای انتقال داده‌ها به سایر دستگاه‌ها از جمله رایانه‌ها نیز استفاده نمود. رمزگذاری ۲۵۶ بیت جهت حفظ امنیت اطلاعات و قابلیت ارسال همزمان یک فایل به چندین نفر از دیگر ویژگی‌های کلیدی این اپ محسوب می‌شود.

دانلود رایگان برنامه Send Anywhere

  Send Anywhere - File Transfer
ابزارها

Send Anywhere - File Transfer

سازنده: Estmob Inc. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارها
سیستم عامل: اندوید و iOS حجم: ۲۷ و ۹۳ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول

آیا میتوان فایل های گوشی آیفون را به اندروید انتقال داد؟

قبلا اینکه یکی بتوانید اطلاعات خود را از گوشی آیفون به اندروید منتقل کند مشکلی اساسی بود، اما حالا این مسئله با ساخت اپلیکیشن های مختلف تقریبا برطرف شده است و شما میتوانید اطلاعات خود را خیلی ساده منتقل کنید.

کدام روش بهترین راه انتقال فایل های آیفون به اندروید است؟

برای انتقال داده ها از آیفون به اندروید طبیعتا به برنامه ای برای گرفتن فایل پشتیبان نیاز دارید. شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف این کار را خیلی ساده پیش ببرید.

بهترین اپلیکیشن های انتقال فایل از اندروید به آیفون چیست؟

Feem v4 ، Xender، SHAREit، Zapya و… جزو بهترین اپلیکیشن های انتقال داده از آیفون به اندروید هستند که کار را برای این مهاجرت سخت ساده می کنند.

این مطلب توسط «مانی میرجوادی» نوشته شده و توسط «امیر امام جمعه» در تاریخ 9 مرداد بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

    برای انتقال مخاطبین چه برنامه ای وجود داره بین اندروید و آی او اس ؟

  • AmirMasoud Dvc
    AmirMasoud Dvc | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    کامنتم چرا پاک شد ؟ گفتم اینا هر کدوم یه مشکلی بوجود میارن share me خوبه !
    کی نظارت میکنه روی کامنتای دیجیاتو ؟؟!

  • AmirMasoud Dvc
    AmirMasoud Dvc | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    shareit و zapya که بریزی باید با گوشیت و باتریش وسر تبلیغاتای اینا خداحافظی کنی ! ? اون دوتای دیگه هم رابط کاربری ده سال پبش رو دارن ⁦??‍♂️⁩
    بهترینشون واسه اپ Shareme یا mi drop سابقه که برای شیائومی هستش و تا ابد زده بدون تبلیغه هم رابط کاربری خوبی داره هم امکاناتش بالاست سریع هم وصل میشه.

مطالب پیشنهادی