ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه هیوندای نکسو 2019؛ محصول هیدروژنی کره ای ها

هیوندای نکسو یک جانشین خلف برای نخستین محصول کمپانی کره‎ای در بخش انرژی پیل سوختی یعنی  ix35 fuel cell محسوب می‎شود. یک خودروی کراس اوور که تنها خروجی اگزوز آن آب خالص است و علاوه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

هیوندای نکسو یک جانشین خلف برای نخستین محصول کمپانی کره‎ای در بخش انرژی پیل سوختی یعنی  ix35 fuel cell محسوب می‎شود.

هیوندای نکسو

یک خودروی کراس اوور که تنها خروجی اگزوز آن آب خالص است و علاوه بر این هیوندای حتی می‎تواند ادعا کند که نکسو هوای اطراف خود را نیز تمیز می‎نماید.

در نوامبر سال 2018 طی یک پروژه تحقیقاتی، خودروی هیوندای نکسو با گشت و گذار در آلوده‎ترین مناطق آب و هوایی اطراف لندن، موفق شد در حدود 918 کیلوگرم آلودگی را توسط فیلترهای خود از طبیعت بیرون بکشد.

هیوندای نکسو

با وجود یوروش همه جانبه خودروهای برقی و هیبریدی، اما هنوز هم مزایایی برای به کارگیری خودروهای پیل سوختی وجود دارد. دو شرکت آئودی و هیوندای یک قرارداد همکاری دوجانبه را در این زمینه به امضا رسانده‌اند؛ قرارداد مشابهی مابین فولکس واگن و کیا در جریان است.

هیوندای نکسو

قوای 161 اسب بخاری به همراه گشتاور 394 نیوتن متری برای کشیدن نکسو 1873 کیلوگرمی کافی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 9.5 ثانیه اعلام شده است. البته به نظر می‌رسد که نکسو قابلیت شتاب گیری سریع تر را نیز داشته باشد.

هیوندای نکسو

با وجود چرخ های نسبتا بزرگ 19 اینچی، سواری هیوندای نکسو در بسیاری از انواع مختلف جاده‌های صاف و حتی نسبتا ناهموار، کاملا آرام و ساکت است. نفوذ صدای باد به داخل نیز چندان قابل توجه نیست و سرنشینان را آزار نمی‎دهد.

کارایی آیرودینامیکی یکی از مهمترین مقولاتی است که هیوندای در ساخت و طراحی مدل نکسو مد نظر قرار داده است. ضریب درگ از 0.35 در ix35 به 0.329 کاهش یافته است.

هیوندای نکسو

نکسو برای تهاجمی عمل کردن کمی مردد به نظر می‌رسد؛ فرمان آن اندکی کرخت است و در سرعت‎های بالا دچار ارتعاش می‎شود. حین عبور از پیچ‎ها نیز بیش از حد سنگین احساس می‎شود و نمی‎توان به طور کامل وزن خودرو را تحت کنترل نگاه داشت. در کل با یک خودروی راحت، ساکت و غیر مهیج در تمامی موقعیت‎ها مواجه هستیم.

طراحی داخلی نکسو از استانداردهای معمول هیوندای فاصله گرفته و تنها مدل کُنا را می‌توان از نظر طراحی داخلی و متریال آن با نکسو قابل قیاس دانست.

از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های کابین می‌توان به صفحه نمایشگر بزرگ به همراه پنل سرعت شمار که از بالای داشبورد سر برآورده‎اند، اشاره نمود.

بر روی کنسول میانی دکمه های زیاد دیده می‎شود که می‎توانند در ابتدا انسان را کمی سردرگم نمایند.

صفحه نمایشگر مرکزی شامل اطلاعات زیادی درباره سیستم سوخت رسانی هیدروژنیِ این خودرو می‌شود. این سیستم همچنین شما را از نزدیک‎ترین راه به سوی نزدیک‎ترین ایستگاه سوخت رسانی هیدروژنی راهنمایی می‎نماید.

کیفیت متریال داخلی بسیار خوب است و استفاده از رنگ‎های روشن حس خوبی را منتقل می‌کند. لیست تجهیزات ایمنی هیوندای نکسو واقعا سردرگم کننده است؛ هیوندای می تواند ادعا کند که قادر به کسب استانداردهای رانندگی خودکار سطح4 در بعضی از کشورهاست.

سامانه مانیتورینگ نقاط کور با استفاده از دوربین های مختلف، فضای اطراف ستون C را به خوبی پایش نموده و تصاویر آن را حین راهنما زدن در پنل کیلومتر شمار به نمایش می‎گذارد؛ ساده، موثر و بسیار ایمن.

رنج حرکتی نکسو با یک مرتبه سوختگیری هیدروژنی معادل 666 کیلومتر اعلام شده که رقم بسیار مناسبی است اما به دلیل کمبود جایگاه‎های سوختگیری هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. مدت زمان سوختگیری در حدود 5 دقیقه به طول می‎انجامد.

هیوندای نکسو

اتاق نکسو بسیار جادار و راحت است؛ فضای پا و سر برای سرنشینان به اندازه کافی وجود دارد. حضور سقف شیشه‎ای پانورامیک نیز به روشن‎تر شدن کابین کمک زیادی می‎کند. با وجود سه مخزن با فشار 700بار هیدروژن، صندوق عقب 471 لیتر فضا در اختیار شما و وسایل تان قرار می‌دهد.

در پایان باید گفت با وجود آنکه نکسو حین عبور از پیچ ها عملکرد دلگرم کننده و اطمینان‌بخشی ندارد و بادی رول نسبتا زیادی از خود نشان می‎دهد، اما بسیار راحت، ساکت و آرامش بخش بوده و به طور مشهود از سطح کیفی بالاتری نسبت به سایر محصولات هیوندای برخوردار است.

هیوندای نکسو

در اینجا با خودرویی طرف هستیم که برای محیط زیست بسیار مفید است و آلودگی را در خود از بین می‌برد؛ برعکس بسیاری از خودروهای موجود. گرچه قیمت آن بالاست اما شاید به مرور بتواند جایگاه خود را در میان مشتریان باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    ما ها فقط بلدیم در مورد خودروهایی که نیستو نداریمو نمیتونیم اینجا سوار شیم نطق میگکنیم اخه چه فایده ای داره برای ما

  • alirezatha
    alirezatha | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    قوای 161 اسب بخاری به همراه گشتاور 394 نیوتن متری برای کشیدن نکسو 1873 کیلوگرمی کافی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 9.5 ثانیه اعلام شده است.

    160 اسب بخار برای ماشین 1.5 تنی هم نمیتونه شتاب زیر 10 ثانیه رو رقم بزنه بعد شما میایین مینویسین 160 اسب بخار برای ماشین 1.8 تنی کاملا کافیه و تازه شتاب تک رقمی داره?

    • حسین باباپور
      حسین باباپور | ۱ شهریور ۱۳۹۸

      سلام. حرف شما درسته اما اون ماشینهای 160 اسبی که مد نظر شماست گشتاور حدودا 400 نیوتن متری تولید نمیکنن. ارادت

مطالب پیشنهادی