ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های ۲۰۱۹
تکنولوژی

گزارش مفصل بلومبرگ از آیفون ها، آیپدها و مک بوک پرو ۲۰۱۹ اپل

بلومبرگ صبح امروز با انتشار گزارشی به ارائه جزئیات تازه از آیفون ها، آیپدها، مک بوک پرو و ساعت هوشمند بعدی اپل پرداخت. براساس این گزارش دو آیفون بعدی اپل که با نام «پرو» معرفی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

بلومبرگ صبح امروز با انتشار گزارشی به ارائه جزئیات تازه از آیفون ها، آیپدها، مک بوک پرو و ساعت هوشمند بعدی اپل پرداخت. براساس این گزارش دو آیفون بعدی اپل که با نام «پرو» معرفی خواهند شد بیشتر تکیه بر قابلیت های دوربین و عکاسی خواهند داشت و از یک لنز سه گانه جدید بهره میبرند که برای نخستین بار در محصولات اپل شامل لنز زاویه واید می شود.

در کنار این دو آیفون، گزارش بلومبرگ اشاره ای هم به مشخصات آیپدها، اپل واچ ها و یک مدل جدید از مک بوک پرو اپل داشته است. در این گزارش ادعا شده که اپل احتمالا ایرپادهای جدیدی را معرفی می کند و یک نسخه ارزان تر و کوچک تر از هوم پاد نیز دست کم تا سال آینده توسط این شرکت به بازار عرضه می گردد.

در گزارش بلومبرگ آمده است دو آیفون پرو که قرار است جایگزین مدل های آیفون XS و XS Max شوند ماه آینده در کنار مدل سومی که جایگزین آیفون سال پیش یعنی XR می شود معرفی خواهند شد. طبق شایعه ای دیگر که قبلا منتشر شده بود اپل رویداد خود برای معرفی آیفون های جدید را در تاریخ ۱۹ شهریور برگزار می کند. در گزارش بلومبرگ اشاره ای هم به جزئیات آیفون ۱۱ شده که هنوز نامگذاری نهایی آن مشخص نیست. گفته شده اپل قصد دارد یک سنسور فیس آی دی با زاویه چندگانه را در این موبایل تعبیه کند که استفاده از این قابلیت حتی زمانی که گوشی روی میز قرار دارد را ممکن خواهد کرد. طبق شایعات آیفون ۱۱ همچنین به نوعی تکنولوژی ضد ضربه مجهز است که از آن در برابر آسیبهای احتمالی بعد از سقوط محافظت میکند.

در این گزارش اشاره ای به تاریخ معرفی آیپد، مک بوک و مدل های مختلف اپل واچ نشده اما خاطرنشان شده که این محصولات تا پیش از انتهای سال ۲۰۱۹ معرفی می شوند.

نکات برجسته گزارش بلومبرگ در یک نگاه

آیفون های ۲۰۱۹

آیفون های ۲۰۱۹

  • شامل سه مدل خواهند بود که دو مدل پرو خوانده می شوند و جایگزینی برای آیفون XS و XS Max هستند. آیفون سوم نیز جایگزین مدل XR می شود و به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود.
  • آیفون های مدل پرو به دوربین اصلی سه گانه مجهز خواهند بود که یک لنز واید هم در میانشان دیده می شود و پشتیبانی از عکس های با رزلوشن بالاتر، عملکرد بهر در نور کم و قابلیت های بهتر در فیلم برداری را برای آنها فراهم می کند.
  • موبایل های پرو همچنین از شارژ وارونه وایرلس مشابه به گلکسی اس ۱۰ پشتیبانی خواهند کرد. به لطف این فناوری گوشی میتواند ایرپادها را با کمک قاب شارژ بیسیم شان شارژ‌ کند.
  • سنسور Face ID با زاویه چندگانه که امکان تشخیص چهره در زمان قرار گیری گوشی روی میز را ممکن می کند و مقاومت بهتر در برابر آب و ضربه از دیگر امکانات این گوشی هاست که البته مشخص نیست کدام مدل همراه با آنها ارائه می شود. هر سه آیفون همراه با پردازنده سریع A13 و همچنین چیپ جدید ماتریکس عرضه می شوند که بهره گیری از بینایی کامپیوتری و واقعیت مجازی را برایشان ممکن می کند.
  • گوشی های مدل پرو به غیر از بدنه شان که رنگی مات خواهد داشت تفاوت ظاهری چندانی با مدل های سال پیش ندارند. تکنولوژی 3D Touch از هر سه مدل آیفون حذف شده و جای خود را به سیستم هپتیک تاچ یا لمس لرزشی داده است که پیشتر در آیفون XR معرفی شده بود.
  • امسال خبری از آیفون 5G نخواهد بود و اپل برنامه ای برای عرضه این گوشی تا قبل از سال ۲۰۲۰ ندارد. به روز رسانی های در نظر گرفته شده برای نسخه جایگزین آیفون XR نیز کوچک هستند. علاوه بر پردازنده سریع تر که پیشتر اشاره شد این گوشی از یک دوربین دوگانه اصلی با زوم اپتیکال بهره می برد که با رنگ جدید سبز به بازار عرضه خواهد شد.

آیپدهای ۲۰۱۹

آیپدهای ۲۰۱۹

طبق گزارشات اپل قصد دارد امسال دو مدل آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی جدید معرفی کند که به گفته بلومبرگ دوربین های آنها به روز رسانی شده هرچند که مشخص نیست آیا این دو تبلت به بیشتر از یک دوربین اصلی مجهز خواهند شد یا خیر. استفاده از پردازنده های سریع تر در آیپدهای جدید از دیگر نکاتی است که در گزارش بلومبرگ به آن اشاره شده ضمن اینکه گفته می شود تغییر محسوسی در ظاهر آنها ایجاد نخواهد شد.

بلومبرگ ادعا می کند که اپل به تولید آیپد ۹.۷ اینچی اقتصادی خود خاتمه میدهد و جای آن را به یک مدل جدید ۱۰.۲ اینچی خواهد داد.

مک بوک پرو ۲۰۱۹

گزارش بلومبرگ همچنین شایعات قبلی در رابطه با معرفی یک مک بوک پرو جدید ۱۶ اینچی را تایید می کند. این لپتاپ از نظر ابعاد شبیه به مک بوک پرو ۱۵ اینچی فعلی خواهد بود اما احتمالا به نمایشگر بزرگتری مجهز شده که این نیز مرهون کاهش حاشیه های نمایشگر آن است. مک بوک پرو ۱۶ اینچی در وهله نخست برای بازار کاربران حرفه ای طراحی شده اما مشخص نیست که کیبورد مساله دار آن تا چه حد بهبود داده شده است.

اپل واچ ۲۰۱۹

بلومبرگ ضمن تاکید دوباره بر شایعات قبلی در رابطه با طرح های اپل برای ساعت هوشمندش ادعا کرده که امسال کمپانی کالیفرنیایی طرح های جدیدی برای کیس اپل واچ ارائه می کند و به غیر از این مساله عمده تغییرات این پوشیدنی حول مقوله نرم افزار و watchOS 6 قرار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ZX
    ZX | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    فوق العاده هستش خوبی اپل اینکه اگر چیزی هم میزاره مثل دوربین 3گانه یا هرچیزی که نمومش قبلا بوده اینکه اونو به بهترین و بهینه ترین شکل ممکن درست میکنه و کاربردی نه همینجوری ناقص باگ تزئینی تجربه کاربری با اپل عالیه

  • Schumacher
    Schumacher | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    زارت

  • _.
    _. | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    فقط دوچیز! گوشی و لپتاپ! بقیش مزخرفه

  • rk.reza.karimi@gmail.com
    rk.reza.karimi@gmail.com | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    امکاناتش از میان رده های اندروید هم کمتره

    • noisymind
      noisymind | ۱ شهریور ۱۳۹۸

      آره بابا. تازه گوشیهای بی نام و نشون چینی ( نه هواوی و ... ) خیلی امکانات بیشتری هم دارند. برو همونا رو بگیر

مطالب پیشنهادی