ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم تشخیص چهره
تکنولوژی

تصاویری از خرید نوشیدنی در چین صرفا با کمک تشخیص چهره [تماشا کنید]

متیو برنان از کارشناسان تکنولوژی چین اخیرا ویدیویی در شبکه اجتماعی تیک تاک را پیدا کرده که نشان می دهد چطور تکنولوژی تشخیص چهره جای خود را در زندگی روزمره مردم چین باز کرده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

متیو برنان از کارشناسان تکنولوژی چین اخیرا ویدیویی در شبکه اجتماعی تیک تاک را پیدا کرده که نشان می دهد چطور تکنولوژی تشخیص چهره جای خود را در زندگی روزمره مردم چین باز کرده است.

این ویدیو که در ادامه روی توییتر منتشر شده یک زن جوان را نشان می دهد که مشغول خرید نوشیدنی از یک ماشین فروش خودکار است و آنطور که در تصویر می توان مشاهده کرد این خانم فرایند تایید پرداخت خرید خود را با کمک تکنولوژی تشخیص چهره انجام می دهد و در هیچ مرحله ای از فرایند خرید از کارت بانکی، پول نقد یا موبایل خود استفاده نمی کند.

در این ویدیو همانطور که در بالا مشاهده می کنید زن جوانی به سمت ماشین فروش خودکار نوشیدنی می رود، در مقابل آن می ایستد تا هویتش تایید شود و سپس درب مخزن ماشین خودکار را باز می کند تا نوشیدنی خریداری شده را بردارد.

در حال حاضر نهادهای مجری قانون در چین به صورت گسترده از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می کنند و این سیستم نقش پررنگی در سیستم امتیاز دهی اعتبار اجتماعی شهروندان چینی دارد.

جالب آنکه برنان در پلتفرم تیک تاک با ویدیوی دیگری برخورد کرده که نشان می دهد سیستم تشخیص چهره این ماشین فروش خودکار قابلیت تشخیص افراد غیر چینی را ندارد و اشخاصی خارجی نمی توانند آن خرید کنند. علت این مساله نیز آنطور که برنان می گوید این است که شخص خارجی در ویدیوی دوم کارت شناسایی صادر شده توسط دولت چین را ندارد.

طبق گزارشی که ماه گذشته در نشریه جنوب چین منتشر شد استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در چین برای امور پرداخت مرتبا در حال افزایش است و این مساله نیز تا حدود زیادی به واسطه فراگیر شدن اپ هایی نظیر وی چت و علی پی است که به صورت روزمره توسط شهروندان این کشورمورد استفاده قرار می گیرند. براساس گزارش نشریه جنوب چین، که متعلق به علی بابا هم هست، علی پی تاکنون در بیش از ۳۰۰ شهر چین سیستم تشخیص چهره درانگون فلای خود را نصب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    وای به حال مردمی که دولت خودکامه اش ، اینجور مشخصات ریز به ریز تک تک مردمشو داشته باشه .. ( مشخصات دقیقا چره ، قابل تشخیص توسط نرم افزار ( با هر لباس و آرایش + حساب بانکی که به هم متصل شده اند

مطالب پیشنهادی