ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن‌های فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز 10 [قسمت سوم]

فروشگاه مایکروسافت با پیشرفت‌های قابل توجهی رو به رو شده و اپلیکیشن‌های مورد اعتماد و تحسین شده‌ای را به کاربران عرضه می‌کند. علاوه بر ظاهر و رابط کاربری ارتقاء یافته، مارکت اپلیکیشن مایکروسافت بسیاری از ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

فروشگاه مایکروسافت با پیشرفت‌های قابل توجهی رو به رو شده و اپلیکیشن‌های مورد اعتماد و تحسین شده‌ای را به کاربران عرضه می‌کند. علاوه بر ظاهر و رابط کاربری ارتقاء یافته، مارکت اپلیکیشن مایکروسافت بسیاری از نرم افزار‌های تقلبی و بیهوده را از بین برده تا جای امکان بهترین نرم افزار‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز 10 بپردازیم. در قسمت‌های اول و دوم تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های دسته‌های مختلف را معرفی کرده بودیم.

حال در آخرین قسمت از این سری مطالب قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار‌های فروشگاه مایکروسافت در حوزه‌های مطالعه، شبکه‌های اجتماعی، ابزار سیستم عامل و پخش کننده‌های ویدیویی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مطالعه

مهم نیست از یک تبلت ویندوزی یا لپتاپ و حتی یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده می‌کنید، برای مطالعه‌ی فایل‌های PDF و اسناد مختلف نیاز دارید تا از نرم افزار‌های خاص ارائه شده در این حوزه استفاده کنید. در ادامه لیستی از بهترین نرم افزار‌های حوزه‌ی مطالعه که می‌توانید در فروشگاه مایکروسافت ویندوز 10 به آن‌ها دسترسی پیدا کنید را معرفی خواهیم کرد.

Overdrive

فروشگاه مایکروسافت

اپلیکیشن Overdrive دارای بیش از ۳۴ هزار کتابخانه است که با استفاده از آن می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی و صوتی متنوعی را مطالعه کنید. البته در این بین کتاب‌های ویدیویی هم وجود خواهند داشت.

برای مطالعه شما کتاب‌های مد نظر خود را کرایه می‌کنید. بعد از کرایه کردن یک نسخه از کتاب، آن را می‌توانید از طریق همه‌ی دستگاه‌هایی که دارای این نرم افزار هستند مطالعه نمایید. خواندن فایل‌های مختلف از طریق نرم افزار Overdrive امکان پذیر خواهد بود.

Book Bazaar Reader

فروشگاه مایکروسافت

اگر دوست دارید به کتاب‌های رایگان دسترسی داشته باشید یکی از بهترین انتخاب‌ها Book Bazaar Reader خواهد بود. این نرم افزار به شما امکان دسترسی به هزاران ناشر را می‌دهد که کتاب‌های رایگانشان را در اختیار عموم قرار داده‌اند (گوتنبرگ، Flibusta، فیدبوکس، FreeBookx و Many Bookx).

این اپلیکیشن از فرمت‌های EPUB، موبی، FB2 ،PDF و TXT پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های جالبی نظیر هایلایت کردن متن را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Freda

فروشگاه مایکروسافت

اگر رابط کاربری Book Bazaar Reader شما را راضی نمی‌کند می‌توانید Freda را هم امتحان کنید. هدف این اپلیکیشن تفاوتی با گزینه‌ی قبلی ندارد و با استفاده از آن امکان دسترسی به ۵۰ هزار عنوان کتاب رایگان را در اختیار خواهید داشت. Freda همانند Book Bazaar Reader از فرمت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا دیگر کتاب‌های رایگان خود را در آن مطالعه کنید.

Kindle

فروشگاه مایکروسافت

این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا به بیش از یک میلیون کتاب از فروشگاه کیندل دسترسی داشته باشید. البته برای مطالعه‌ی این عناوین باید آن‌ها را خریداری کنید. امکان همگام سازی کتاب‌های خریداری شده بین دستگاه‌های مختلف از ویژگی‌های قابل توجه این اپلیکیشن است.

Audible

فروشگاه مایکروسافت

کتاب‌های صوتی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند چرا که با توجه به مشغله‌های کاری اکثر ما وقت خواندن کتاب را نداریم. به همین دلیل کتاب‌های صوتی می‌توانند بهترین گزینه باشند. اپلیکیشن Audible به شما اجازه می‌دهد به نسخه‌های صوتی از کتاب‌های معروف دسترسی داشته باشید و با خریداری کردن آن‌ها، کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را بشنوید.

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها

همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و حالا بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف اپلیکیشن‌های خود را در فروشگاه مایکروسافت قرار داده‌اند. در ادامه به معرفی این نرم افزار‌ها خواهیم پرداخت.

Facebook

فروشگاه مایکروسافت

اپلیکیشن فیسبوک همه‌ی امکانات و ویژگی‌هایی که در نسخه‌ی وب ارائه می‌کند را با عملکردی بهتر برای کاربران ویندوز 10 به ارمغان آورده است.

Messenger

فروشگاه مایکروسافت

بسیاری از کاربران فیسبوک از پیام‌رسان آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم یکی از آن افراد هستید بد نیست نرم افزار Messenger را نصب کنید. این اپلیکیشن بر خلاف پیام رسان اسکایپ، در ویندوز عملکرد بسیار خوبی دارد.

Baconit

فروشگاه مایکروسافت

بالاترین امتیاز بین اپلیکیشن‌های ردیت در فروشگاه مایکروسافت متعلق به Baconit است. این نرم افزار همه‌ی ویژگی‌هایی که از یک نرم افزار ردیت انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر از علاقمندان ردیت هستید حتما استفاده از این نرم افزار را تجربه کنید.

Twitter

فروشگاه مایکروسافت

نرم افزار توییتر در ویندوز 10 همه‌ی امکاناتی که در این شبکه‌ی اجتماعی معروف به دنبالش هستید را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق این اپلیکیشن به راحتی آخرین ترند‌های جهانی و صفحات پیشنهادی برای فالو کردن را هم مشاهده کنید.

Tweeten

فروشگاه مایکروسافت

اگر بخواهید چند حساب کاربری مختلف را به طور همزمان در توییتر مدیریت کنید، اپلیکیشن Tweeten گزینه‌ی مطلوبی برای شما خواهد بود. این نرم افزار به طور اختصاصی برای ویندوز 10 طراجی شده و از لیست‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌های مستقیم و اکتیویتی فید توییتر پشتیبانی می‌کند.

ابزار

برای استفاده‌ی بهتر از سیستم عامل برخورداری از ابزار مختلف و مفید همیشه می‌تواند کمک کننده باشد. در ادامه به برخی از ابزار‌های مهم ویندوز 10 در فروشگاه مایکروسافت اشاره خواهیم کرد.

Network Speed Test

فروشگاه مایکروسافت

وقتی با کاهش سرعت مواجع می‌شوید بد نیست با ارائه‌ی مدرکی قابل استناد موضوع را به گوش سرویس دهنده‌ی اینترنت برسانید. ابزار‌های مختلفی برای سنجش سرعت اینترنت وجود دارند اما Network Speed Test یکی از بهترین‌های فروشگاه مایکروسافت محسوب می‌شود.

این اپلیکیشن با برخورداری از رابط کاربری شیک و مناسب سرعت کنونی اینترنت را به اطلاعتان می‌رساند.

Speed Test by Ookla

فروشگاه مایکروسافت

اگر به دنبال نسخه‌ی ساده‌تری از Network Speed Test هستید نرم افزار Speed Test by Ookla را امتحان کنید. وبسایت رسمی توسعه دهنده‌های این اپلیکیشن یکی از بهترین منابع برای سنجش سرعت اینترنت است.

اپلیکیشن یاد شده پینگ، سرعت آپلود و دانلود و همه‌ی اطلاعات مربوط به اینترنتتان را گزارش می‌کند. همچنین همه‌ی اطلاعات تست‌های گذشته را هم ذخیره سازی می‌کند تا بتوانید به مقایسه‌ی سرعت کنونی خود با روز‌های گذشته بپردازید.

Advanced Password Generator

فروشگاه مایکروسافت

ضرورت استفاده از رمز عبور‌های قدرتمند بر کسی پوشیده نیست اما همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد نتوانند رمز‌های عبور انتخابی خود را به خاطر بسپارند. یکی از نرم افزار‌های مناسب برای مدیریت رمز عبور Advanced Password Generator نام دارد که با استفاده از آن قادرید هم رمز عبور‌های قدرتمند بسازید و هم آن‌ها را در جایی ذخیره کنید تا هرگز فراموششان نکنید.

پخش کننده‌های ویدیو

اگر علاقمند به تماشای فیلم و سریال باشید قطعا از پخش کننده‌های ویدیویی مختلفی استفاده کرده‌اید. در ادامه به بهترین‌های این حوزه در فروشگاه مایکروسافت می‌پردازیم.

Plex

فروشگاه مایکروسافت

نرم افزار‌های Kodi و Plex از بهترین پخش کننده‌های ویدیویی محسوب می‌شوند. Kodi هنوز در فروشگاه مایکروسافت حضور ندارد اما می‌توانید از طریق این فروشگاه Plex را دانلود کنید.

نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که به هر ویدیو، عکس و آهنگی که در هارد خود دارید دسترسی داشته باشید و آن‌ها را از طریق کامپیوتر خود تماشا کنید. این اپلیکیشن دارای پلاگین و افزونه‌های کاربردی مختلف و کاربردی است که با استفاده از آن‌ها تجربه‌ی به مراتب بهتری خواهید داشت.

VLC

فروشگاه مایکروسافت

یکی از مشهور‌ترین و معروف‌ترین پخش کننده‌های ویدیویی جهان VLC نام دارد. اگر از نسخه‌ی ویندوز 10 این نرم افزار استفاده کرده باشید احتمالا متوجه مصرف زیاد باتری آن شده باشید. نسخه‌ای که در فروشگاه مایکروسافت قرار گرفته تا حدی در این زمینه بهتر عمل می‌کند و همچنین رابط کاربری مدرن و جذاب تری را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف در نسخه‌ی فروشگاه مایکروسافت VLC هم وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید به اجرای فرمت‌هایی نظیر MKV و FLAC بپردازید. امکان مدیریت کتابخانه‌های چند رسانه‌ای از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    عالی بود دمتگرم.خسته نباشی برادر

مطالب پیشنهادی