ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش هزاران محصول غیر قانونی و ممنوعه در آمازون

آمازون هزاران محصول که تا به حال توسط آژانس‌های فدرال به عنوان محصولات نامناسب، ممنوعه یا نا امن دسته‌بندی شده‌اند را به فروش می‌رساند. گفته می‌شود که بیش از 4 هزار قلم کالا که این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

آمازون هزاران محصول که تا به حال توسط آژانس‌های فدرال به عنوان محصولات نامناسب، ممنوعه یا نا امن دسته‌بندی شده‌اند را به فروش می‌رساند. گفته می‌شود که بیش از 4 هزار قلم کالا که این مشخصات را داشته‌اند در حال حاضر آزادانه در این وبسایت به فروش می‌رسند.

در گزارشی که وال استریت ژورنال از فروش محصولات غیر قانونی در آمازون تهیه کرده، حقایق تکان‌دهنده‌ای به چشم می‌خورند. مثلا محصولاتی که برچسب تأیید FDA روی آن‌ها خورده اما در واقع هیچوقت تأییدیه این سازمان را دریافت نکرده‌اند، داروهایی که هشدارهای امنیت کودکان روی آن‌ها درج نشده، داروهای غیرقانونی و...

حتی برخی از این محصولات لیبل انتخاب آمازون را هم روی خود داشتند. بدتر از همه اینکه در این تحقیق نام 157 محصولی که آمازون پیشتر و به صورت صریح توقف فروش آن‌ها را در وبسایتش اعلام کرده بود نیز به چشم می‌خورد.

فروش محصولات غیر قانونی در آمازون

در واقع فروش محصولات غیر قانونی در آمازون به شبکه عظیم فروشندگان ثالث که آزادانه محصولات خود را در این وبسایت به فروش می‌رسانند بر می‌گردد. این فروشندگان حتی در صورت حضور در برنامه Fulfilled by Amazon می‌توانند محصولات را از انبارهای آمازون برای خریداران ارسال کنند.

این در صورتی است که صفحه محصولات این فروشندگان به سختی از صفحه محصولاتی که توسط خود آمازون به فروش می‌رسد قابل تشخیص بوده و تنها چیزی که این تفاوت را مشخص می‌کند نوشته‌ای کوچک در این وبسایت است.

با این حال تفاوت زیادی بین خرید از آمازون و خرید از فروشندگان ثالث از طریق وبسایت آمازون وجود دارد. از آنجایی که در این صورت آمازون به عنوان فروشنده محصولات به شمار نمی‌رود و اقلام مورد نظر در واقع از فروشنده دیگری خریداری شده‌اند این شرکت هیچگونه مسئولیت قانونی در قبال چنین خرید و فروش‌هایی به عهده نمی‌گیرد و پیگیری‌های بعدی باید فقط از طریق ارتباط با فروشنده اصلی انجام شود.

البته آمازون پیشتر با چنین مشکلاتی مواجه نبود اما با سرازیر شدن فروشندگان به سمت این پلتفرم برای فروش کالاهایشان، این شرکت که از نیروی انسانی در کنار ابزار یادگیری ماشین به منظور تشخیص و دسته‌بندی محصولات ممنوعه استفاده می‌کند قادر نبوده با این سرعت سرسام‌آور همگام شود.

آمازون پاسخ خود به گزارش وال استریت ژورنال را ارائه کرده و در پستی در این رابطه نوشته است:

ما در حال حاضر منابع قابل توجهی را برای حمایت از مشتریانمان اختصاص داده‌ایم. علاوه بر این برنامه‌ای تدارک دیده‌ایم تا مشتریانمان بتوانند از سلامت و امنیت محصولاتی که در فروشگاه ما به فروش می‌رسند اطمینان حاصل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی