ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

afadc32b-honda-new-passenger-airbag-design-1
خودرو

ابتکار جدید ژاپنی ها؛ ایربگ هوندا با در بر گرفتن سر ایمنی بیشتری به ارمغان می آورد [تماشا کنید]

هوندا اعلام کرده مهندسین این کمپانی مشغول کار روی نوع جدیدی از ایربگ برای سرنشین کنار راننده هستند. این ایربگ به گونه ای طراحی شده است که هنگام برخورد جلوی خودرو با یک مانع یا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هوندا اعلام کرده مهندسین این کمپانی مشغول کار روی نوع جدیدی از ایربگ برای سرنشین کنار راننده هستند. این ایربگ به گونه ای طراحی شده است که هنگام برخورد جلوی خودرو با یک مانع یا اتومبیل دیگر – به ویژه در برخوردهای زاویه دار – بهتر و بیشتر از سرنشین محافظت می کند.

ec15f5f9-honda-new-passenger-airbag-design-5

ایربگ پیشرفته هوندا در مرکز تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت در اوهایوی آمریکا در حال پشت سر گذاشتن تست های مختلف است. کمپانی سوئدی اوتولیو (Autoliv) که یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان قطعات خودرو در بخش ایمنی محسوب می شود، هوندا را در توسعه این ایربگ کمک می کند.

1bb1117b-honda-new-passenger-airbag-design-4

جیم کِلر (Jim Keller) مدیر شاخه آمریکایی مرکز تحقیق و توسعه هوندا درباره ایربگ مذکور گفته:

این تکنولوژی جدید ایربگ، نمایانگر تلاش های هوندا برای ارتقای ایمنی در تصادفاتی با سناریوهای مختلف بوده و بخشی از تفکر خلاقانه مهندسین ما در راستای کاهش مصدومیت ها و تلفات ناشی از تصادفات ترافیکی را نشان می دهد.

آقای کلر افزوده مهندسین هوندا می دانند با تعهد به شعار "ایمنی برای همه"، دستاوردهای آنها در سال های آتی نقش پر رنگی در نجات جان افراد خواهد داشت.

ایربگ ابداعی هوندا ساختاری متفاوت از ایربگ های رایج کنونی دارد. این ایربگ به جای یک کیسه بزرگ یک تکه، از چهار بخش تشکیل یافته است. این بخش ها عبارتند از سه کیسه (یک کیسه میانی و دو کیسه کناری) و بخشی به نام پنل بادبانی (sail panel).

b3fa4773-honda-new-passenger-airbag-design-3

این پنل بین دو کیسه کناری قرار داشته و عملکرد آن را می توان به دستکش بازیکن گیرنده توپ در بیسبال تشبیه کرد. هنگام تصادف، سَر سرنشین وارد این پنل شده و کیسه های کناری آن را احاطه می کنند تا از وارد شدن صدمات جدی به این ناحیه پیشگیری شود.

ایربگ جدید هوندا

استفاده از چنین ساختاری باعث می شود در برخوردهای زاویه دار، از نیروهای جانبی کاسته شده و سر سرنشین از روی ایربگ سُر نخورد؛ همچنین باز شدن ایربگ و تماس سر سرنشین با آن، منجر به چرخش سر نمی شود. بر اساس برنامه ریزی های هوندا، از سال آینده محصولات این شرکت در ایالات متحده به ایربگ جدید و پیشرفته سرنشین کناری مجهز خواهند شد.

در ویدیوی زیر می توانید با نحوه عملکرد ایربگ جدید هوندا بهتر آشنا شوید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    اون کمر بند دقیقا به چه درد خورد الان ؟

مطالب پیشنهادی