ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترامپ همچنان روی حقوقش برای بلاک کردن کاربران در توییتر پافشاری می‌کند

ترامپ در تلاش است تا رأی دادگاه استیناف آمریکا که او را از بلاک کردن کاربران در توییتر منع کرده به چالش بکشد. وزارت دادگستری پرونده‌ای برای ترامپ تشکیل داده که در آن درخواست یک ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ترامپ در تلاش است تا رأی دادگاه استیناف آمریکا که او را از بلاک کردن کاربران در توییتر منع کرده به چالش بکشد. وزارت دادگستری پرونده‌ای برای ترامپ تشکیل داده که در آن درخواست یک دادگاه تجدید نظر در دادگاه استیناف نیویورک به چشم می‌خورد.

در این درخواست آمده که رأی متفق‌القول پنل متشکل از سه قاضی این دادگاه باعث به وجود آمدن سو تفاهمات اساسی شده است. دادگاهی که تیر ماه امسال برگزار شد، به بررسی این مسأله پرداخت که آیا بلاک کردن کاربران در اکانت توییتری ترامپ که به بیش از 65 میلیون فالوئر دارد نقض متمم اول قانون اساسی این کشور است یا خیر.

بلاک کردن کاربران در توییتر

در ادامه دادگاه به این نتیجه رسید اکانت توییتری ترامپ که او از آن به عنوان حساب شخصی‌اش نام می‌برد با توجه به اظهارنظرهای حساس و مهم رئیس جمهور آمریکا به یک حساب رسمی تبدیل شده و در واقع کاربری دولتی دارد.

در پرونده‌ای که برای درخواست تجدید نظر این دادگاه تشکیل شده همچنین آمده است:

مقامات دولتی که در حساب شخصیشان از مسائل مرتبط با دفاتر دولتیشان خبر می‌دهند نیز باید پذیرای این ریسک باشند که هر عملی در آن حساب کاربری به عنوان یک اقدام دولتی قلمداد شده و زیر ذره‌بین معیارهای قانون اساسی قرار می‌گیرد.

وزارت دادگستری قبلا اعلام کرده بود که ترامپ از اکانت توییترش به عنوان یک پلتفرم رسمی استفاده نمی‌کند. با این حال این وزارتخانه در ادامه ادعای خود را تغییر داده و گفت شاید توییت‌های ترامپ حاوی مضامین رسمی و دولتی باشند اما بلاک کردن کاربرها یک مساله شخصی است که به خود او مربوط می‌شود.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا دادگاه این بار هم رای خود را تکرار خواهد کرد یا ترامپ می‌تواند همچنان به بلاک کردن کاربران در توییتر ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی