ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-mercedes-benz-gls-class-vs-bmw-x7-big-luxury-suv-photo-comparison-134140_1
خودرو

عواقب جنگ تجاری چین و آمریکا؛ تعرفه 25 درصدی بر محصولات تسلا، مرسدس و ب ام و

جنگ تجاری چین و آمریکا وارد فاز جدید شده و این دو کشور اخیرا باز هم در اقداماتی تلافی جویانه خواهان وضع تعرفه برای واردات محصول از طرف مقابل هستند. در این بین چینی ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

جنگ تجاری چین و آمریکا وارد فاز جدید شده و این دو کشور اخیرا باز هم در اقداماتی تلافی جویانه خواهان وضع تعرفه برای واردات محصول از طرف مقابل هستند. در این بین چینی ها در نظر دارند بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه 25 درصدی اعمال کنند.

تعرفه جدید دولت چین، طیف گسترده ای از کالاهایی را که در خاک ایالات متحده تولید می شوند، در بر می گیرد. از جمله این کالاها می توان به خودرو اشاره کرد. با این حساب می توان نتیجه گرفت این تعرفه تاثیر زیادی بر فروش برخی از محصولات شرکت هایی چون ب ام و، فورد، مرسدس و تسلا خواهد داشت.

احتمالا می دانید که ب ام و و مرسدس بنز کارخانه هایی در آمریکا داشته و بعضی از مدل های خود را در خاک این کشور تولید می کنند. شاسی بلندهای ب ام و X5، مرسدس GLE و GLS از شاخص ترین این مدل ها بوده و از آمریکا به چین صادر می شوند.

این خودروها در حالت عادی نیز مدل های گران قیمتی به شمار می روند. حال آنکه با اعمال تعرفه 25 درصدی قیمت آنها فراتر رفته و از تعداد مشتریانشان کاسته خواهد شد. کاهش تقاضا و افت فروش اتفاقی است که برای این مدل ها رخ داده و شرکت های سازنده را از وضع تعرفه متضرر می کند.

جنگ تجاری چین و آمریکا

جنگ تجاری چین و آمریکا اثراتی منفی بر کسب کار کمپانی های مختلف از جمله خودروسازان داشته است. جان بازلا (John Bozzella) مدیرعامل انجمن جهانی خودروسازان در این باره گفته:

تعرفه های تلافی جویانه و مذاکرات بی ثمر در حال صدمه زدن به صنعت خودروی ایالات متحده هستند. وقتی در سال 2017 این تعرفه ها برای اولین بار در چین وضع شدند، میزان صادرات خودروهای آمریکایی تا 50 درصد افت کرد. ما نمی توانیم اجازه دهیم این مساله دوباره برای کارگران آمریکایی تکرار شود.

فورد یکی از خودروسازان آمریکایی است که حضوری پر رنگ در چین داشته و سال گذشته توانسته 46 هزار خودروی ساخت ایالات متحده را در پر جمعیت ترین کشور جهان به فروش برساند.

یکی از مقامات این کمپانی چندی پیش نسبت به وقوع جنگ تجاری ابراز نارضایتی کرده و گفته بهتر است مسائل و مشکلات موجود از طریق مذاکره و در زمانی کوتاه برطرف شوند. این فرد افزوده لازمه پیشرفت عادلانه و متعادل دو اقتصاد مهم جهان، همکاری با همدیگر است.

فورد سال گذشته 46 هزار خودروی ساخت آمریکا را در چین فروخته است

لازم به ذکر است تعرفه جدید چین در پاسخ به تصمیم اخیر ترامپ در اعمال تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیارد کالای چینی تا پایان سال وضع شده است. رئیس جمهور ایالات متحده که علاقه زیادی به توئیتر دارد، با انتشار رشته توئیت هایی گفته در سال های گذشته کشورش "تریلیون ها دلار" به چین باخته و آمریکا "بدون آنها بسیار بهتر خواهند بود."

آمریکا تا پایان سال بر 300 میلیارد کالای چینی تعرفه 10% اعمال می کند

ترامپ در یکی از توئیت ها با همان لحن خاص خود افزوده:

به شرکت های بزرگ آمریکایی دستور داده می شود تا فورا به دنبال جایگزین هایی برای چین بگردند. بازگردندان کارخانه ها به "خانه" و تولید محصولات در ایالات متحده، یکی از این جایگزین ها باید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein.Azad
    Hossein.Azad | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    کارهای ترامپ در ظاهر به نفع آمریکا هست، ولی در اصل هم اقتصاد و هم اعتبار سیاسی آمریکا رو تضعیف خواهد کرد که اثرات اون در دراز مدت خودش رو نشون خواهد داد

مطالب پیشنهادی