ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی با شناسایی متهم از ارتکاب قتل پرده برداشت

با اینکه تا به حال داستان‌های هولناکی از کاربردهای هوش مصنوعی برایمان نقل شده اما باید اذعان داشت که این تکنولوژی در موارد زیادی به عنوان یک ابزار کاربردی به کمک بشر می‌آید. بر اساس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

با اینکه تا به حال داستان‌های هولناکی از کاربردهای هوش مصنوعی برایمان نقل شده اما باید اذعان داشت که این تکنولوژی در موارد زیادی به عنوان یک ابزار کاربردی به کمک بشر می‌آید. بر اساس گزارشی جدید هوش مصنوعی به شناسایی یک فرد قاتل در چین کمک و پلیس را از ارتکاب قتل خبردار کرده است.

به گزارش روزنامه South China Morning Post این فرد 29 ساله بعد از قتل نامزدش تلاش کرد با اسکن صورت نامزد درگذشته‌اش برای دریافت وام در اپلیکیشنی به نام Money Station ثبت نام کند. این اپ از هوش مصنوعی برای تأیید درخواست‌ها استفاده کرده و برای این کار از آن‌ها می‌خواهد در حین ثبت نام رو به دوربین چشمک بزنند.

کاربردهای هوش مصنوعی

با این حال در این مورد به خصوص، هوش مصنوعی اپلیکیشن حرکت نکردن چشم مقتول را در حین درخواست تشخیص داده و علاوه بر این، نرم‌افزار شناسایی صدای آن هم به اینکه مردی به جای زن در خواست دهنده صحبت کرده است پی برد.

با این اوصاف کارمندان شرکت به صورت دستی درخواست را بررسی کرده و متوجه کبودی‌هایی روی صورت این زن و علائم قرمزی دور گردن او شدند و سریعا به مقامات اطلاع دادند. پلیس فرد قاتل را زمانی دستگیر کرد که اقدام به سوزاندن جسد در یک مزرعه دور افتاده کرده بود. پیش از ارتکاب قتل هم این مرد 29 ساله 4200 دلار از حساب بانکی نامزدش خارج کرده و به پدر و مادر او گفت که دخترشان برای چند روز به تعطیلات می‌رود.

چنین پرونده‌ای نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با وجود چالش‌های متعددی که در آینده برای انسان به وجود می‌آورد می‌تواند جلوی ارتکاب جرایم با روش‌های قدیمی و متداول را گرفته و برای شناسایی مظنونین و متهمین مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی