ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ «گلوب» صاحب خانه‌ها را به اجاره ساعتی منزل ترغیب می‌کند

استارتاپ گلوب در تلاش است تا با راضی کردن صاحب خانه ها آنها را به اجاره ساعتی خانه به افراد ترغیب کند. همانطور که می دانید در ایر بی ان بی حداقل مدت زمان اقامت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

استارتاپ گلوب در تلاش است تا با راضی کردن صاحب خانه ها آنها را به اجاره ساعتی خانه به افراد ترغیب کند.

همانطور که می دانید در ایر بی ان بی حداقل مدت زمان اقامت یک شب است. حال شرکت گلوب (Globe) می خواهد صاحب خانه ها را مجاب کند تا فضای منزل خود را برای مدت زمان کمتر از یک شب نیز به میهمانان اجاره دهند. همچنین اگر دوست داشتند به میهمانان اجازه دهند تا استراحتی کوتاه در منزل آنها کرده یا دوش بگیرند.

سوالی که پیش می آید این است که چرا ایر بی ان بی (AirBnB) تا به حال چنین کاری نکرده. «Manny Bamfo» مدیرعامل گلوب معتقد است این مسئله به مدیریت زمان و اولویت ها باز می گردد:

«اگر شرکتی می خواهد در اجاره ساعتی خانه موفق شود باید اولویت خود را تماماً روی این موضوع بگذارد. علاوه بر این ایر بی ان بی یک شرکت مسافرتی بسیار بزرگ است، ولی ما به طور متمرکز فعالیت می کنیم. ما می توانیم به شکل دقیقه ای از مشتری پول بگیریم.»

شرکت «گلوب» قبلاً «ریشارژ» (Recharge) نام داشت و حدوداً چهار سال پیش در سان فرانسیسکو آغاز به کار کرد. کاربران به کمک این استارتاپ می توانستند با پرداخت دقیقه ای 66 سنت اتاق هتل را اجاره کنند.

شرکت گلوب اکنون در مرحله جذب سرمایه بوده و در تبلیغات خود اعلام کرده به صاحب خانه هایی که تمام فضای منزل خود را اجاره دهند ساعتی 50 دلار و به کسانی که فضای کمتری را اجاره می دهند ساعتی 25 دلار می پردازد. این شرکت 20 درصد از هزینه ها را برای خود بر می دارد.

شرکت گلوب شبیه ایر بی ان بی (AirBnB) است با این تفاوت که به شکل ساعتی سرویس ارائه می کند. جالب بودن ایده این کمپانی سبب شده تا شتاب دهنده Y Combinator وظیفه تأمین سرمایه این استارتاپ را بر عهده بگیرد. حال باید دید این شرکت می تواند موفقیت ایر بی ان بی را تکرار کند یا نه.

جالب است بدانید در شهرهایی مثل نیویورک و سان فرانسیسکو اجاره بهای تقریبی یک اتاق تقریباً 70 متری به ترتیب 4200 و 3700 دلار است. اجاره خانه های سرسام آور و وضعیت اقتصادی ناپایدار باعث شده تا صاحب خانه ها از کوچکترین فضای خانه خود نیز برای پول در آوردن استفاده کنند. با این وجود اجاره دادن منزل حتی به اتوکشیده ترین افراد نیز برای حتی یک روز با دلهره صاحب خانه همراه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی