ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایستر اگ اختصاصی گوگل به مناسبت 80 سالگی فیلم کلاسیک جادوگر شهر اُز

در روز 25 آگوست سال 1939 فیلم معروف « جادوگر شهر از » (Wizard of Oz) برای اولین بار در تماشاخانه‌ها به نمایش در آمد. با این حساب 80 سال از اولین نمایش این فیلم ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

در روز 25 آگوست سال 1939 فیلم معروف « جادوگر شهر از » (Wizard of Oz) برای اولین بار در تماشاخانه‌ها به نمایش در آمد. با این حساب 80 سال از اولین نمایش این فیلم کلاسیک می‌گذرد و گوگل به همین مناسبت تصمیم گرفته یک ایستر اگ مخصوص برای آن در صفحه جستجویش بگنجاند.

برای دیدن ایستر اگ گوگل به قسمت سرچ این وبسایت بروید و عبارت The Wizard of Oz را جستجو کنید. وقتی که نتایج جستجو نمایش داده شد یک جفت صندل قرمز جواهرنشان می‌بینید که اگر روی آن کلیلک کنید سه بار به هم برخورد کرده و صدای «جودی گارلند» را می‌شنوید: «هیچ جایی مثل خونه نمی‌شه». بعد هم صفحه شروع به چرخیدن می‌کند طوری که انگار نتایج جستجویتان در یک گردباد گرفتار شده‌اند.

جادوگر شهر از

اما ایستر اگ گوگل به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی که گردباد از حرکت ایستاد محتویات صفحه نتایج جستجو رنگ‌هایشان را از دست داده و به صورت سیاه و سفید در می‌آیند. در همان نقطه‌ای که صندل‌های جواهرنشان قرار داشتند یک گردباد ظاهر می‌شود و اگر روی آن کلیک کنید مجددا صدای جودی گارلند را می‌شنوید که خاله ام (Auntie Em) را صدا می‌کند. این بخش از ایستر اگ گوگل به آغاز و پایان فیلم اشاره دارد که به صورت سیاه و سفید به تماشاچیان نمایش داده می‌شد.

با اینکه این فیلم یک عنوان کلاسیک به حساب می‌آید اما در باکس آفیس باعث شد کمپانی سازنده‌اش یعنی MGM مبلغی در حدود 1 میلیون و 200 هزار دلار ضرر کند. در واقع سال 1956 بود که جادوگر شهر از در تلویزیون به نمایش در آمد و به یک فیلم پر طرفدار تبدیل شد و در شب پخش آن 53 درصد از مخاطبان تلویزیون آمریکا پای تماشای آن نشستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی