ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران آمریکایی گوشی‌هایشان را به مدت 3 سال یا بیشتر نگه می‌دارند

تحقیقات شرکت تحلیل آماری Strategy Analytics نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی خرید و تعویض گوشی هایشان را به اندازه 3 سال یا بیشتر به تعویق می‌اندازند و علت اصلی این مساله هم گرانتر شدن گوشی‌های ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

تحقیقات شرکت تحلیل آماری Strategy Analytics نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی خرید و تعویض گوشی هایشان را به اندازه 3 سال یا بیشتر به تعویق می‌اندازند و علت اصلی این مساله هم گرانتر شدن گوشی‌های با کیفیت و رده بالای شرکت‌های مختلف است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که گوشی‌های اپل به صورت میانگین برای مدت 18 ماه فعال هستند و این رقم برای اسمارت‌فون‌های سامسونگ به 16.5 ماه می‌رسد. با این اوصاف به نظر عصر تعویض سال به سال گوشی‌ها به پایان خود رسیده است. فروش اسمارت‌فون‌ها طی سال گذشته در سراسر دنیا به نصف رسیده و به اعتقاد برخی از محققان این صنعت طی چند ماه آتی بدتربن وضعیت را در بخش فروش تجربه خواهد کرد.

تعویض گوشی

Strategy Analytics از 2500 نفر کاربر گوشی‌های موبایل در آمریکا که بین 18 تا 64 سال داشتند به صورت آنلاین نظرسنجی انجام داد. به گفته نایب رئیس این شرکت «دیوید کر» عوامل متعددی باعث اتخاذ چنین تصمیمی از طرف کاربران شده است. برای مثال کاربران عقیده دارند که به روز رسانی‌های اعمال شده در گوشی‌های جدید آن‌ها را برای خرید و تعویض اسمارت‌فونشان قانع نمی‌کند.

علاوه بر این قیمت سرسام‌آور گوشی‌های پرچمدار هم دلیل دیگری برای این موضوع است. در واقع کر عقیده دارد که با اینکه خیلی‌ها از اهمیت قابلیت 5G آگاه هستند، اما افزایش قیمت در گوشی‌های 5G می‌تواند مانع بزرگی سر راه خرید یک دستگاه جدید باشد. فقط 7 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که بعد از عرضه، گوشی‌های 5G با قیمت بالای 1000 دلار را خریداری می‌کنند.

با توجه به اینکه درآمدها در بخش فروش اسمارت‌فون شرکت‌های بزرگ با کاهش محسوسی رو به رو شده کمپانی‌هایی همچون اپل در تلاش هستند تا این کسری درآمد را با تقویت بخش‌های دیگر مثل سرویس‌های TV و موزیک جبران کنند. با این حال آمار این تحقیق نشان می‌دهد که کاربران اپل و سامسونگ وفاداری خوبی به این برندها دارند و در صورتی که این شرکت‌ها بتوانند مدل خاص و گیرایی به بازار عرضه کنند قادر به ترغیب کاربران برای خرید و تعویض گوشی هایشان خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۴ شهریور ۱۳۹۸

    کاربران ایرانی تا ابد !

مطالب پیشنهادی