ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

8051a277-rtech-1966-chevy-ponderosa-41
خودرو

با شورولت پاندروسا آشنا شوید؛ پیکاپی کلاسیک اما با تجهیزاتی پیشرفته

خودروهای قدیمی و کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. کم نیستند افرادی که با صرف زمان و هزینه زیاد، مدل های قدیمی مورد علاقه خود را بازسازی نموده و از این طریق خاطرات گذشته شان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

خودروهای قدیمی و کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. کم نیستند افرادی که با صرف زمان و هزینه زیاد، مدل های قدیمی مورد علاقه خود را بازسازی نموده و از این طریق خاطرات گذشته شان را زنده می کنند.

تعمیر و مرمت خودروهای کلاسیک معمولا به دو شکل انجام می شود. در نوع اول که به انگلیسی Restoration نام دارد، تا حد امکان از قطعات اصلی استفاده شده و اتومبیل ها دقیقا به شکل اولیه خود بازگردانده می شوند. در این روش هدف تطبیق همه چیز با شرایط کارخانه ای بوده و مدل بازسازی شده باید یک نمونه کاملا استاندارد باشد.

در نوع دوم مهندسین اجازه دارند در کنار بازسازی، تغییرات و بروزآوری های دلخواهی را در بخش های مختلف ایجاد نموده و امکاناتی بعضا مدرن را به یک خودروی کلاسیک اضافه کنند. این نوع از بازسازی Restomod نامیده می شود.

با توجه به اینکه محبوبیت پیکاپ ها و خودروهای شاسی بلند در بالاترین سطح قرار دارد، اخیرا بازسازی همراه با بروزآوری (Restomod) مدل های قدیمی این دسته ها شتاب بیشتری به خود گرفته و کمپانی های زیادی به این عرصه ورود پیدا کرده اند.

شرکت Rtech Fabrications یکی از کمپانی هایی است که به طور تخصصی در زمینه احیا و بازسازی پیکاپ های کلاسیک جنرال موتورز فعالیت می کند. این کمپانی در جدیدترین پروژه خود به سراغ یک دستگاه پیکاپ شورولت مدل 1966 رفته و با ایجاد تغییراتی گسترده آن را به مدلی جذاب و هیجان انگیز تبدیل کرده است.

019d9beb-rtech-1966-chevy-ponderosa-16

نتیجه پروژه Rtech Fabrications پاندروسا (Ponderosa) نامگذاری شده است. پاندروسا روی شاسی C30 1972 شکل گرفته و بدنه ای با وزن دو تنی دارد. سپرهای این خودرو از نوع استاندارد انتخاب شده اند. در زیر سپر جلو یک وینچ به چشم می خورد که به گفته سازنده توانایی کشش 5,443 کیلوگرم وزن را دارد.

70465c48-rtech-1966-chevy-ponderosa-22

مثل نمای ظاهری، در داخل کابین هم تم رترو پیاده سازی شده و مهندسین Rtech Fabrications سعی کرده اند پاندروسا را شبیه نمونه های اصلی بازسازی کنند. در این بخش اجزایی مثل نشان دهنده ها، دکمه ها و روکش های صندلی مدل اصلی تولید شده در سال 1966 را در ذهن تداعی می کنند.

67359a44-rtech-1966-chevy-ponderosa-39f3589d31-rtech-1966-chevy-ponderosa-27

سیستم پخش RetroSound Hermosa با پشتیبانی از بلوتوث، کنسول میانی سفارشی و قطب نما امکانات مدرنی هستند که به کابین این پیکاپ کلاسیک افزوده شده اند.

90a260a2-rtech-1966-chevy-ponderosa-24

اگر چه بدنه پاندروسا به پیکاپ شورولت تعلق دارد، اما قلب آن از شرکت داج به امانت گرفته شده است. نیروی این خودرو توسط موتور 5.9 لیتری که در حیات قبلی خود زیر کاپوت یک دستگاه پیکاپ رم مدل 1996 قرار داشت، تامین می شود. این موتور دیزلی ساخت شرکت کامینز (Cummins) بوده و بهینه سازی های زیادی در آن انجام شده است.

987115f4-rtech-1966-chevy-ponderosa-11

پاندروسا 550 اسب بخار قدرت و 1300 نیوتن متر گشتاور دارد

بهره گیری از پیستون های ساخت Mahle، میل بادامک و انژکتور جدید، منیفولد BD Diesel و توربوشارژرهای ارتقا یافته، مجاری ورودی هوای K&N و سیستم اگزوز 4 اینچی Flowmaster برخی از مهم ترین بهینه سازی های موتور پاندروسا هستند که باعث شده اند خروجی آن به 550 اسب بخار قدرت و 1300 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند.

33ab3b84-rtech-1966-chevy-ponderosa-25

وظیفه انتقال قدرت را جعبه دنده خودکار پنج سرعته NP205 بر عهده دارد. این پیکاپ تنومند به میل کاردان های سفارشی و اکسل های Dana 60 / 70 با پوشش آلومینیومی G2 مجهز است.

شورولت

سایر ویژگی های قابل ذکر پاندروسا عبارتند از سیستم تعلیق تقویت شده با فنر شمش Skyjacker و کمک فنرهای Bilstein، باک با گنجایش 227 لیتری، سیستم فرمان ارتقا یافته و رینگ های 20 اینچی احاطه شده با تایرهای 37 اینچی Nitto Trail Grapplers.

23a757a8-rtech-1966-chevy-ponderosa-14

و اما قیمت؛ به گفته شرکت Rtech Fabrications چنانچه فردی به این پیکاپ خاص علاقه مند باشد، باید حداقل 150 هزار دلار برای آن کنار بگذارد. در صورت سفارش آپشن ها و تجهیزات بیشتر، این رقم فراتر نیز می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی