ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lamborghini Huracan Performante v Porsche 911 Turbo S - DRAG RACE, ROLLING RACE .mp4_20190826_154551.099
خودرو

مسابقه درگ لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و پورشه 911 توربو S [تماشا کنید]

دست اندرکاران سایت انگلیسی Carwow این روزها بیش از هر زمان دیگری مشغول برگزاری مسابقات درگ هستند. در یکی از آخرین مسابقات این چنینی مت واتسون و دیگر دوستان وی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دست اندرکاران سایت انگلیسی Carwow این روزها بیش از هر زمان دیگری مشغول برگزاری مسابقات درگ هستند. در یکی از آخرین مسابقات این چنینی مت واتسون و دیگر دوستان وی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را در برابر پورشه 911 توربو S قرار داده اند.

احتمالا می دانید که گاو وحشی ایتالیایی ها نیروی خود را از یک موتور 5.2 لیتری V10 دریافت می کند. این موتور بدون فناوری توربوشارژ، توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند از طریق گیربکس هفت سرعته خودکار به هر چهار چرخ منتقل می شود.

huracan-performante-drag-races-911-turbo-s-volkswagen-wins (1)

نیروبخش کوپه جذاب آلمانی یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر است. این موتور تخت توئین توربو به لطف مهندسی بالای ژرمن ها 580 اسب بخار قدرت 750 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مثل هوراکان پرفورمانته، 911 توربو S نیز از گیربکس هفت سرعته خودکار بهره برده و هر چهار چرخ آن محرک هستند.

huracan-performante-drag-races-911-turbo-s-volkswagen-wins

هوراکان پرفورمانته 300 کیلوگرم از 911 توربو S سبک تر است

اگر چه پورشه 911 توربو S به لحاظ گشتاور نسبت به هوراکان پرفورمانته در وضعیت بهتری قرار دارد، اما وزن آن به میزان قابل توجهی بیشتر است. طبق کاتالوگ این خودرو 1700 کیلوگرم و رقیب ایتالیایی 1400 کیلوگرم وزن دارد. به غیر از وزن، هوراکان پرفورمانته از لحاظ قدرت موتور نیز از 911 توربو S برتر است.

huracan-performante-drag-races-911-turbo-s-volkswagen-wins (6)

حال که با مشخصات دو مدل آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی رویارویی آنها را هم مشاهده فرمایید. از آنجایی که رقابتی تنگاتنگ بین این دو خودروی اسپرت پرطرفدار جریان پیدا می کند، پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت تماشای کلیپ ضمیمه شده را در میان برنامه هایتان بگنجانید.

هر دو برند پورشه و لامبورگینی زیرمجموعه فولکس واگن هستند

اما چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی این مصاف هیجان انگیز را تماشا کنید، باید به اطلاعتان برسانیم در مسابقه درگ یک چهارم مایل پورشه 911 توربو S عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و با ثبت رکورد 10.3 ثانیه، زودتر از رقیب از خط پایان عبور می کند. هوراکان پرفورمانته هم توانست رکورد 10.4 ثانیه را بر جای بگذارد.

درگ لامبورگینی

در مسابقه شتابگیری ثانویه با سرعت اولیه 64 کیلومتر در ساعت این هوراکان پرفورمانته است که برتری خود را به رخ کشیده و موفق به سبقت گیری خفیف از 911 توربو S می شود.

در تست ترمزگیری با سرعت 112 کیلومتر در ساعت هم، هوراکان پرفورمانته بهتر عمل کرده و با توقف در مسافتی کوتاه تر به برتری می رسد. بنابراین می توان گفت که نماینده ایتالیایی ها با نتیجه 2 بر 1 بر نماینده ژرمن ها پیروز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی