ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین اطلاعات از دوچرخه برقی هارلی دیویدسون؛ انقلاب سبز در قلب سرزمین یانکی ها

هارلی دیویدسون با رونمایی از اولین موتورسیکلت برقی خود یعنی LiveWire توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اما این تنها شروع کار است و این شرکت که نام آن با ظاهر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هارلی دیویدسون با رونمایی از اولین موتورسیکلت برقی خود یعنی LiveWire توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اما این تنها شروع کار است و این شرکت که نام آن با ظاهر خاص و قوای محرکه عجین شده قرار است وارد دنیای ساخت دوچرخه برقی نیز شود.

هارلی دیویدسون عکس های جدیدی از این دوچرخه برقی منتشر کرده است که ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن را به ما نشان می دهد.

این کمپانی برنامه دارد تا 2 دو چرخه برقی با فریم سبک و شهری و 1 دوچرخه با فریم حرفه ای تر تولید کند. زاویه Rack (فرمان) این دوچرخه ها چندان تهاجمی به نظر نمی رسد در نتیجه برای مصارف شهری مناسب خواهند بود.

طبق اعلام هارلی دیویدسون دوچرخه های این شرکت مجهز به پدال کمکی خواهند بود و استفاده از آن ها برای همه افراد راحت و سریع خواهد بود. این کمپانی به دنبال ایجاد نسل جدیدی از دوچرخه سواران در سرتاسر جهان است.

در حال حاضر در بازار دوچرخه های برقی از زیر 500 دلار تا بالای 1000 دلار قیمت خورده است و مشخص نیست هارلی دیویدسون قرار است در کدام بازه قیمتی فعالیت کند.

در بخش پدال این دوچرخه برقی شاهد کار شدن یک موتور برقی هستیم و به نظر می رسد که باتری آن نیز در همین بخش قرار گرفته است.

هارلی دیویدسون

با توجه به ابعاد کوچک باتری در تصاویر منتشر شده به نظر می رسد پدال ها در نقش کمکی ظاهر خواهند شد و به جای زنجیر چرخ از تسمه پلاستیکی استفاده خواهد شد. همچنین توپی چرخ عقب می تواند در نقش یک موتور الکتریکی داخل چرخ (هاب موتور) ظاهر شود و یا مربوط به تنظیم دنده دوچرخه باشد.

اما نکته جالب تر استفاده از یک اهرم ترمز بر روی دسته فرمان است که به نظر می رسد از دنیای موتورسیکلت به دوچرخه ها سرایت کرده است.

با توجه تصاویر جدید منتشر شده از این دوچرخه برقی این احتمال وجود دارد که هارلی دیویدسون از ترمز پایی استفاده کرده باشد که با معکوس پا زدن ترمز عقب نیز فعال می شود. دور از انتظار نیست که هارلی از ترمزهای دیسکی هیدرولیکی استفاده کند که بدین ترتیب ترمز جلو و عقب به یکدیگر متصل می شوند.

پیش از این هارلی طرح های مختلفی برای تولید دوچرخه و موتورسیکلت برقی به نمایش گذاشته بود و به نظر می رسد آینده این شرکت با دوچرخه و موتورسیکلت برقی عجین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی