ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

nissan-selfdriving golf ball (1)
خودرو

نیسان از یک توپ گلف خودران رونمایی کرد [تماشا کنید]

نیسان یکی از خودروسازانی است که توجه ویژه ای به فناوری خودران داشته و مدتی می شود که به طور جدی در این زمینه تحقیق می کند. این کمپانی ژاپنی اخیرا به منظور نمایش توانمندی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

نیسان یکی از خودروسازانی است که توجه ویژه ای به فناوری خودران داشته و مدتی می شود که به طور جدی در این زمینه تحقیق می کند. این کمپانی ژاپنی اخیرا به منظور نمایش توانمندی های خود در حوزه فناوری خودران، یک توپ گلف خودران توسعه داده است. تعجب نکنید، درست خواندید!

nissan-selfdriving golf ball (2)

توپ پیشرفته نیسان به گونه ای ساخته شده که در هر شرایطی می تواند حفره های موجود در بازی گلف را پیدا کند. پس از شناسایی یک حفره، این توپ به طور خودکار به سمتش حرکت کرده و خود را درون آن می اندازد!

در ویدیویی که نیسان منتشر کرده، شاهد ضربه ای غیر دقیق از سوی بازیکنی خردسال هستیم. پس از این ضربه تکنولوژی خودروساز ژاپنی وارد عمل شده و چند ثانیه بعد توپ را به سمت حفره هدایت می کند.

nissan-selfdriving golf ball (4)

سیستم ابداعی نیسان، از چند دوربین تشکیل یافته که به یک نرم افزار اختصاصی متصل هستند. این دوربین ها وظیفه دارند توپ و حفره ها را مکان یابی کنند. پس از مکان یابی الگوریتم های پیشرفته با کنترل موتور داخلی توپ، آن را به سمت حفره ای خاص می فرستند.

پروپایلوت 2.0

بعید است که نیسان با تکنولوژی خودران خود قصد ورود به عرصه تولید تجهیزات ورزشی را داشته باشد، بلکه به نظر می رسد این کمپانی می خواهد با تبلیغاتی جذاب، قابلیت های سیستم خودران پروپایلوت 2.0 به نمایش بگذارد.

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، سیستم پروپایلوت به زودی با سدان اسکایلاین در بازار داخلی ژاپن عرضه خواهد شد. این خودرو در واقع همان مدل اینفینیتی Q50 است که در سرزمین مادری با نام اسکایلاین به فروش می رسد.

نسخه قبلی پروپایلوت 2.0 با نام دستیار پروپایلوت (ProPilot Assist) عرضه می شد. این سیستم می توانست خودرو را در بین خطوط و با فاصله ای امن از دیگر اتومبیل های جلویی حفظ کند. البته مثل اتوپایلوت تسلا، راننده باید همواره دست های خود را روی فرمان نگه می داشت.

سیستم ارتقا یافته پروپایلوت 2.0 قابلیت های بیشتری دارد. از جمله اینکه میزان وابستگی آن به واکنش های راننده کمتر شده و اکنون می تواند به طور خودکار لاین خودرو (به عبارت صحیح تر لِین) را در اتوبان عوض کند.

علاوه بر اینها، پروپایلوت 2.0 نیسان قادر است خودرو را به سمت خروجی های تعیین شده اتوبان هدایت کند. این سیستم از اجزایی مثل چند دوربین، سونار، رادار، GPS و نقشه سه بعدی تشکیل شده است.

به منظور ایمنی بیشتر و بهتر، نیسان مثل تسلا تاکید می کند هنگام استفاده از سیستم پروپایلوت 2.0، رانندگان باید تمام حواس خود را به مسیر معطوف نموده و هر لحظه برای نشان دادن واکنش و در اختیار گرفتن کنترل خودرو آماده باشند.

گفتنی است نیسان پیشتر با تولید یک صندلی خودران جالب نیز دستاوردهای خود در این حوزه را به همگان نشان داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی