ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پروژه واکی تاکی آیفون را متوقف کرد

اپل فعلاً پروژه واکی تاکی آیفون را متوقف کرده است. در صورتی که این قابلیت اضافه می شد کاربران می توانستند به کمک آن هنگام قطعی شبکه تلفن همراه پیام های خود را از طریق ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

اپل فعلاً پروژه واکی تاکی آیفون را متوقف کرده است. در صورتی که این قابلیت اضافه می شد کاربران می توانستند به کمک آن هنگام قطعی شبکه تلفن همراه پیام های خود را از طریق امواج رادیویی ارسال کنند.

به گزارش سایت The Information این تکنولوژی که با نام «پروژه OGRS» در اپل دنبال می شد، قرار بود از امواج 900 مگاهرتزی و مودم های سلولی ساخت اینتل استفاده کند. این طیف رادیویی بیشتر در مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت واکی تاکی در اپل واچ وجود دارد

هنوز معلوم نیست چرا اپل این پروژه را متوقف کرده ولی گفته می شود این مسئله احتمالاً به دلیل رفتن یکی از مدیران ارشد این کمپانی به نام «روبن کابایرو» (Rubén Caballero) باشد. سایت The Information گزارش کرده کابایرو سکان دار پروژه OGRS در اپل بوده و از آن به عنوان «فرزند خود» یاد می کرده است. یکی دیگر از دلایل کنسل شدن پروژه مذکور، برنامه اپل برای استفاده از مودم های ساخت کوالکام ذکر شده است.

استفاده از قابلیت واکی تاکی در تلفن های هوشمند ایده جدیدی نیست؛ کارکنان مناطق صنعتی سالهاست از تلفن های PTT یا اصطلاحاً «بگیر و صحبت کن» به برقراری ارتباط با یکدیگر در مناطق خارج از پوشش شبکه می پردازند. به کمک این تلفن ها می توان در این مناطق تماس واکی تاکی گونه گرفت.

گوشی S80 محصول شرکت Doogee برای استفاده در مناطق صنعتی ساخته شده است

این آخرین باری نخواهد بود که از قابلیت واکی تاکی در آیفون می شنویم. در حال حاضر قابلیت واکی تاکی در اپل واچ وجود دارد، بنابراین احتمال اینکه این ویژگی را سرانجام در آیفون هم ببینیم زیاد است.

جالب است بدانید شرکت Doogee تلفن هوشمند مقاومی به نام S80 با قابلیت واکی تاکی ساخته است. این گوشی از باتری پرظرفیت 10080 میلی آمپر ساعتی بهره مند بوده و دارای درگاه آنتن واکی تاکی و دکمه PTT است. این محصول از استانداردهای IP68 و IP69K برخوردار بوده و مخصوص کارکنان مناطق صنعتی و خارج از پوشش شبکه ساخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی