ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دردسر تازه برای اپل؛ شکایت گلوبال فاندریز از TSMC به خاطر نقض پتنت

شرکت تولید چیپ و قطعات الکترونیکی گلوبال فاندریز (GlobalFoundries) شکایتی علیه TSMC تنظیم کرده که در آن اشاره شده شرکت تایوانی برای ساخت پردازنده‌هایش از پتنت‌های ثبتی این شرکت در آمریکا و آلمان استفاده کرده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکت تولید چیپ و قطعات الکترونیکی گلوبال فاندریز (GlobalFoundries) شکایتی علیه TSMC تنظیم کرده که در آن اشاره شده شرکت تایوانی برای ساخت پردازنده‌هایش از پتنت‌های ثبتی این شرکت در آمریکا و آلمان استفاده کرده است.

به عنوان بخشی از این شکایت، گلوبال فاندریز به دنبال بلاک کردن صادرات پروسسورهایی است که بر اساس این پتنت‌ها ساخته می‌شوند و شامل تمام آیفون‌ها و آیپدهای اپل، همه گوشی‌های پیکسل گوگل، پردازشگرهای گرافیکی انویدیا و... خواهد شد.

با اینکه جنگ قانونی دو شرکت همچنان در مراحل ابتدایی قرار دارد اما اگر دادگاه به نفع گلوبال فاندریز رای دهد تأثیر آن روی تجارت تکنولوژی بسیار چشمگیر خواهد بود. علاوه بر شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل و انویدیا، گلوبال فاندریز در شکایت خود نام شرکت‌هایی همچون ایسوس، برادکام، سیسکو، هایسنس، لنوو، مدیاتک، موتورولا، وان پلاس، کوالکام و TCL را هم که به چیپست‌های TSMC متکی هستند قید کرده است.

گلوبال فاندریز

گلوبال فاندریز اشاره کرده که TSMC از 16 پتنت این شرکت که 13 تای آن در آمریکا و بقیه در آلمان به ثبت رسیده استفاده کرده است. گلوبال فاندریز بر خلاف شرکت تایوانی در بخش تجارت الکترونیک فعال نیست و تنها تعدادی چیپ برای AMD تولید می‌کند. AMD در حال حاضر برای تولید سخت‌افزارهایش با تکنولوژی 7 نانومتری به TSMC وابسته است.

در واقع گلوبال فاندریز سال گذشته اعلام کرده بود که برنامه‌هایش برای توسعه تکنولوژی 7 نانومتری را متوقف کرده و قرار است تمرکز خود را بیشتر روی بخش چیپ‌های IoT و RF بگذارد. به همین خاطر است که AMD به استفاده از محصولات TSMC روی این تکنولوژی روی آورده است.

به گفته «گرگ بارتلت» نایب رئیس بخش مهندسی و تکنولوژی گلوبال فاندریز:

این شکایات با هدف حفاظت از سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های پشت آن‌ها تنظیم شده است. در حالی که ما میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده‌ایم، TSMC به صورت غیر قانونی از مزایای سرمایه‌گذاری ما استفاده می‌کرده. لازم است که حتما استفاده غیر قانونی شرکت تایوانی از دارایی‌های مهم خودمان را متوقف کرده و از پایه‌های تولید آمریکایی و اروپایی محافظت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی