ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Sony And Yamaha Team Up For Autonomous Electric Shuttle
خودرو

همکاری سونی و یاماها در زمینه تولید یک وسیله نقلیه عمومی خودران

تعداد کمپانی هایی که وارد حوزه فناوری خودران می شوند، روز به روز در حال افزایش است. یاماها و سونی جزو جدیدترین شرکت هایی هستند که به این حوزه ورود پیدا کرده و با همکاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

تعداد کمپانی هایی که وارد حوزه فناوری خودران می شوند، روز به روز در حال افزایش است. یاماها و سونی جزو جدیدترین شرکت هایی هستند که به این حوزه ورود پیدا کرده و با همکاری هم یک وسیله نقلیه عمومی خودران توسعه می دهند.

محصول مشترک یاماها و سونی SC-1 Sociable Cart نام دارد. به گفته ژاپنی ها این خودرو در واقع "ترکیبی است از تکنولوژی خودران شرکت یاماها و تکنولوژی تصویربرداری سونی در زمینه سرگرمی."

درباره تجهیزات مرتبط با فناوری خودران SC-1 Sociable Cart فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما دو کمپانی تایید کرده اند که این خودروی حمل و نقل عمومی از دوربین های پیشرفته تصویربرداری، سنسورهای فراصوت و سیستم لایدار (LiDAR) بهره می برد.

علاوه بر این می دانیم که دوربین های تازه ترین اتومبیل خودران ژاپنی ها تصاویر خود را به فضای ابری آپلود می کنند. با تکیه بر این قابلیت امکان هدایت و کنترل خودرو از راه دور فراهم می شود.

از لحاظ ظاهری SC-1 Sociable Cart فرمی کاملا جعبه ای شکل دارد. به دلیل تجهیز به فناوری خودران، خبری از شیشه های رایج در قسمت های جانبی نیست. در عوض چهار نمایشگر 55 اینچی LCD نصب شده که برای پخش ویدیو یا نمایش تصاویر واقعیت ترکیبی به عابرین کاربرد دارند.

یاماها
تنها تصویر منتشر شده از پروژه مشترک سونی و یاماها

سونی ادعا می کند این خودرو قادر است از طریق هوش مصنوعی و دوربین های خود فاکتورهایی مثل سن و جنسیت افراد حاضر در اطراف را تشخیص دهد. حتما می پرسید که چنین قابلیتی چه کاربردی دارد.

در پاسخ باید گفت با استفاده از این اطلاعات، نمایشگرهای خارجی پیام های تبلیغاتی متناسب تری را برای حاضرین پخش می کنند.

کابین SC-1 Sociable Cart ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد. در این بخش هم یک نمایشگر 49 اینچی نصب شده است. این نمایشگر می تواند اطلاعات گوناگونی را در اختیار سرنشینان گذاشته و در شب بدون روشن کردن چراغ ها، نمایی از اطراف را به آنها نشان دهد.

متاسفانه در زمان کنونی درباره پیشرانه و مشخصات فنی SC-1 Sociable Cart اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی استفاده از تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز و باتری لیتیوم یونی قابل تعویض در آن تایید شده است. همچنین گفته شده که این خودرو می تواند به حداکثر سرعت 12 میل (19 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

بر اساس برنامه ریزی ها، سونی و یاماها در ماه های آتی به طور رسمی از محصول مشترک خود پرده برداری خواهند کرد. ژاپنی ها زمین های گلف، پارک های سرگرمی و مجموعه های تجاری را برخی از محیط های مناسب برای بهره گیری از SC-1 Sociable Cart می دانند. با وجود این هنوز اعلام نشده که سونی و یاماها آیا واقعا برنامه ای جدی برای ساخت و فروش SC-1 Sociable Cart دارند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی