ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ مودم
تکنولوژی

چرا تمرکز کوالکام روی وای فای 6 برای مصرف کنندگان اهمیت دارد؟

شرکت «کوالکام» (Qualcomm) که عمدتاً آن را با چیپست های اسنپدراگون می شناسیم، در زمینه های دیگری نیز فعال است. این شرکت کالیفرنیایی به تولید تجهیزات شبکه نیز می پردازد و اخیراً به دنیای لپ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

شرکت «کوالکام» (Qualcomm) که عمدتاً آن را با چیپست های اسنپدراگون می شناسیم، در زمینه های دیگری نیز فعال است. این شرکت کالیفرنیایی به تولید تجهیزات شبکه نیز می پردازد و اخیراً به دنیای لپ تاپ هم وارد شده است. این کمپانی به تازگی با اعلام برنامه های آتی خود در همایش وای فای 6 در سان فرانسیسکو، نوید روزهایی بهتر برای شبکه بیسیم را داد.

این شرکت از چیپست «فست کانکت 6800» (FastConnect 6800) رونمایی کرد که یک SoC (سیستم روی چیپ) بوده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. در حال حاضر پلتفرم FastConnect 6200 درون چیپست هایی همچون اسنپدراگون 855 و 855 پلاس به کار رفته ولی از ویژگی های جدید آن خبری نداریم. تنها کمبود این چیپ عدم پشتیبانی از وای فای 6 است.

«FastConnect»؛ پکیج کامل وایرلس روی یک قطعه سیلیکونی

سامسونگ با گوشی گلکسی اس 10 برای اولین بار وای فای 6 را به دنیای تلفن های همراه آورد. البته سازنده کره ای برای استفاده از این تکنولوژی به سراغ شرکت «برودکام» (Broadcomm) رفت. حال با معرفی چیپست FastConnect 6800 یک عضو دیگر به خانواده وای فای 6 اضافه می شود. این چیپ علاوه بر پشتیبانی از استاندارد 802.11ax، از بلوتوث 5.1 و تکنولوژی صدای اختصاصی کوالکام به نام TrueWireless نیز پشتیبانی می کند.

موضوعی که سازندگان تلفن همراه و لپ تاپ را به استفاده از محصولات کوالکام علاقه مند کرده، ارائه یک پکیج کامل توسط این تراشه ساز کالیفرنیایی است. چیپ جدید کوالکام نه تنها تمامی نیازهای سازندگان تلفن همراه و لپ تاپ را در یک محصول پاسخ گفته، بلکه مصرف انرژی پایین را به ارمغان می آورد.

عوامل فوق باعث شده تا سازندگان برای رفع نیازهای وایرلس خود، کوالکام را از بین رقبای قدری همچون اینتل و برودکام انتخاب کرده و در نسل بعدی تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ های ARM خود از چیپ های ساخته شده توسط کوالکام استفاده کنند.

خبر خوب بعدی رونمایی این شرکت از محصولات Qualcomm Networking Pro بود. این سری مخصوص تجهیزات ثابت شبکه طراحی و ساخته شده و پتانسیل ارتقاء روترهای وای فای نسل بعد را دارند.

در خلال رویداد، کوالکام از چهار چیپ با پشتیبانی از وای فای 6 و شبکه 5G و استریم همزمان 4، 6، 8 و 12 کاناله رونمایی کرد و خود را به بزرگانی همچون اینتل و برودکام رساند. این شرکت ها هر کدام سهم بزرگی از بازاری را به خود اختصاص داده اند که کوالکام تا پیش از این حضور کمرنگی در آن داشت.

کوالکام یک چیپ وای فای 6 دوازده کاناله برای اکسس پوینت ها تولید کرده است که به دلیل قیمت بالا مناسب سازمان ها خواهد بود. در سری Networking Pro محصولات ارزان قیمت و گران قیمت برای پاسخگویی به نیازهای طیف وسیعی از مصرف کنندگان قرار داده شده است.

مودم کوالکام ۹۲۰۵ 

چیپست های سری Networking Pro؛ سریع، امن و مطمئن

چیپ های سری Networking Pro 600 و بالاتر مشخصات هیجان انگیزی دارند. این چیپ ها از جدیدترین تکنولوژی شبکه توری یا مش کوالکام یعنی Wi-Fi SON پشتیبانی می کنند. یکی از ویژگی های این تکنولوژی تقسیم کانال های وایرلس است.

مثلاً یک شبکه از روترهای به هم پیوسته که از پلتفرم Wireless Pro 1200 استفاده می کنند، می توانند از یک کانال 4 در 4 برای ترافیک ورودی، از یک کانال 4 در 4 برای ترافیک خروجی و از یک کانال 4 در 4 دیگر برای تجمیع داده های وای فای استفاده کنند. این یعنی کانکشن روتر در هر دو طرف سرعت بالایی خواهد داشت و سرعت بین هر نود در شبکه بیسیم توری یا مش (Mesh) افزایش پیدا خواهد کرد.

شرکت Netgear قصد دارد از چیپ های Networking Pro ساخت کوالکام در مودم «Netgear Orbi» استفاده کند. این مودم از وای فای 6 پشتیبانی کرده و برای استفاده در شبکه بیسیم توری طراحی و ساخته شده است. شرکت های بزرگ دیگری مثل Belkin، Rukus و Aruba نیز نسبت به استفاده از چیپ های سری Networking Pro کوالکام تمایل نشان داده اند.

آینده دنیای بیسیم در دستان کوالکام

همکاری وای فای 6 و مودم 5G در یک مجموعه سبب می شود تا کاربر همیشه به شبکه متصل بماند. کوالکام پکیجی کامل ساخته که این دو فناوری یکجا کنار هم به فعالیت می پردازند.

تلفن هوشمندی که در حال حاضر در دست دارید از چیپ های جدید کوالکام بی بهره است، ولی گوشی بعدی شما و گوشی های پس از آن از این چیپ ها یا چیپ های مشابه ساخت کوالکام بهره مند خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی