ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات انسان نمای روسیه سرانجام به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

کپسول حامل این ربات بعد از یک بار تلاش ناموفق در وصل شدن به ایستگاه فضایی بین المللی سرانجام به آن وصل شد و ربات را به ایستگاه تحویل داد. رسیدن این ربات به ایستگاه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کپسول حامل این ربات بعد از یک بار تلاش ناموفق در وصل شدن به ایستگاه فضایی بین المللی سرانجام به آن وصل شد و ربات را به ایستگاه تحویل داد.

رسیدن این ربات به ایستگاه اما با چالش همراه بود. ابتدا قرار بود کپسول حاوی این ربات به نام Soyuz در تاریخ 24 اوت (2 شهریور) به ایستگاه متصل شود ولی به دلیل تکان های غیر منتظره هنگام نزدیک شدن به ایستگاه، نتوانست به آن وصل شود.

سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) نقص در عملکرد یکی از پورت های ایستگاه فضایی بین المللی را مانع وصل شدن خودکار کپسول دانست. در ادامه Soyuz به دنبال ایستگاه حرکت کرد و سرنشینان ایستگاه با انجام چند مانور مقدمات اتصال کپسول به آن را فراهم کردند.

یک روز بعد در تاریخ 25 اوت سه نفر از اعضای ایستگاه فضایی بین المللی به یکی از دو کپسول Soyuz که کنار ایستگاه پهلو گرفته بود رفته و آنرا به طرف پورت مشکل دار هل دادند. با این کار یک پورت جدید و سالم آزاد شد و کپسول Soyuz سرانجام به طور خودکار به ایستگاه متصل شد.

با این کار ربات انسان نما سرانجام به ایستگاه رسید. البته این ربات تنها دو هفته میهمان ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود و پس از پشت سر گذاشتن آزمایشات مختلف توسط سرنشینان آن اوایل ماه سپتامبر با کپسول Soyuz به زمین باز خواهد گشت.

قرار است در آینده نزدیک راکت قدیمی Soyuz-FG که از سال 2002 مورد استفاده قرار می گیرد بازنشسته شده و فضانوردان روسی با راکت جدید Soyuz-2.1a به فضا فرستاده شوند. هدف از این مأموریت نیز آزمایش به روز رسانی های کپسول و تست عملکرد سیستم های نرم افزاری آن اعلام شده است.

ربات انسان نمای روسیه به نام Skybot F850 حدوداً یک هفته پیش به عنوان تنها سرنشین فضاپیمای Soyuz سفر فضایی خود را از قزاقستان به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) آغاز کرد. این ربات که ظاهرش بیننده را به یاد فیلم ترمیناتور می اندازد می تواند کارهایی نظیر رانندگی و شلیک اسلحه را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    رباته با زنجیره به سقف وصله?

مطالب پیشنهادی