ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رمزارز تلگرام تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام زمان ارائه رمزارز تلگرام با عنوان «گرم» تا حدودی مشخص شده است. آخرین بار که خبرهای مربوط به رمزارز گرم (Gram) در رسانه ها منتشر شد، گمانه زنی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۴

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام زمان ارائه رمزارز تلگرام با عنوان «گرم» تا حدودی مشخص شده است.

آخرین بار که خبرهای مربوط به رمزارز گرم (Gram) در رسانه ها منتشر شد، گمانه زنی هایی در مورد لغو این پروژه به گوش می رسید اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز کمپانی تلگرام نخستین دور از رمزارز خود را طی دو ماه آینده عرضه خواهد کرد.

تلگرام حدود ۳۶۵ میلیون کاربرد دارد

دلیل این شتاب به ضرب الاجلی برمی گردد که بر اساس آن اگر تلگرام تا ۹ آبان موفق به عرضه رمزارز نشود، ۱.۷ میلیارد دلاری که از طریق عرضه اولیه (ICO) از سرمایه گذاران دریافت کرده را باید تمام و کمال به آنها برگرداند. خبر مربوط به این ضرب الاجل ابتدا به صورت شایعه منتشر شد اما تایمز صحت آن را تایید کرده است.

رمزارز تلگرام

به گفته سه منبع آگاه رمزارز گرم در کیف پول دیجیتالی به همین نام ذخیره خواهد شد و تلگرام قصد دارد آن را در اختیار  نزدیک به ۳۶۵ میلیون کاربرش در سراسر دنیا قرار دهد.

لیبرای فیسبوک یکی از سرویس های مشابه گرم است که علی رغم اعتبار و گستردگی فیسبوک، نمایندگان کنگره آمریکا به آن روی خوش نشان نداده اند و این در حالی است که ماهیت تلگرام پیچیدگی ماجرا را بیشتر می کند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه ارسال پیام های رمزنگاری شده را می دهد که دولت ها چندان دل خوشی از آن ندارند. کمپانی پاول دورف اطلاعات چندانی را در مورد گرم ارائه نکرده اما ظاهرا از پروتکل چندمنظوره مبتنی بر فناوری بلاکچین بهره برده و کارکردی شبیه بیت کوین خواهد داشت.

در این صورت امکان رهگیری تراکنش ها برای مراجع قانونی بسیار دشوار خواهد بود و به همین خاطر هنوز مشخص نیست دولت ها چگونه با این رمزارز برخورد خواهند کرد، هرچند با توجه به فیلتر بودن این سرویس در کشورمان، احتمالا خرید و فروش آن در ایران به رسمیت شناخته نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    به کوری چشم حاکمیت خبر خیلی خوبیه

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۶ شهریور ۱۳۹۸

    اصلا به نظر به همین علت فیلترش کردن

مطالب پیشنهادی