ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت استارهاپر در آزمایش جدید تا ارتفاع 150 متری بالا رفت [تماشا کنید]

غروب روز گذشته به وقت محلی بوکا چیکا (Boca Chica) در جنوب ایالت تگزاس، اسپیس ایکس نسل بعدی راکت خود را برای دومین مرتبه آزمایش کرد. نسل بعد راکت اسپیس ایکس که «استارهاپر» (Starhopper) نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

غروب روز گذشته به وقت محلی بوکا چیکا (Boca Chica) در جنوب ایالت تگزاس، اسپیس ایکس نسل بعدی راکت خود را برای دومین مرتبه آزمایش کرد.

نسل بعد راکت اسپیس ایکس که «استارهاپر» (Starhopper) نام گرفته، بلندترین فاصله از سطح زمین را تجربه کرد و به اندازه یک آسمان خراش کوچک ارتفاع گرفت. این راکت پس از چند لحظه معلق ماندن در هوا به طور موفقیت آمیز فرود آمد.

راکت استارهاپر که تیرماه پرتاب آزمایشی ناموفقی را پشت سر گذاشته بود، در این تست عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و به ارتفاع 150 متری برنامه ریزی شده رسید. استارهاپر پس از رسیدن به این ارتفاع به مدت یک دقیقه کامل در هوا معلق ماند و سپس به آرامی روی زمین فرود آمد.

اسپیس ایکس قصد دارد با آزمایش راکت استارهاپر و ارزیابی طراحی و سخت افزار آن مسیر را برای توسعه راکت بعدی خود یعنی استارشیپ (Starship) هموار کند. قرار است از این راکت غول پیکر برای ارسال انسان و محموله به اعماق فضا و سیاراتی همچون ماه و مریخ استفاده شود.

استارشیپ که 55 متر ارتفاع دارد با سوار شدن روی بوستر «سوپر هوی» (Super Heavy) به فضا پرتاب خواهد شد و همانند راکت فالکون 9 با تکیه بر موتورهایش بر سطح سیارات بیگانه فرود خواهد آمد.

اسپیس ایکس در پرتاب های آزمایشی این راکت از موتور جدید خود به نام «رپتور» (Raptor) استفاده کرده است. استارهاپر تنها از یک موتور رپتور قدرت می گیرد ولی راکت استارشیپ شش موتور رپتور خواهد داشت که سه موتور برای فعالیت در شرایط اتمسفر زمین بهینه شده و سه موتور دیگر نیز مخصوص فعالیت در خلاء ساخته شده اند.

راکت استارهاپر پس از تنها دو پرتاب آزمایشی به زودی بازنشسته شده و از بدنه آن به عنوان بستری برای آزمایش موتورهای رپتور استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی