ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی بایننس اولین پلتفرم وام دهی خود را معرفی کرد

صرافی «بایننس» (Binance) با انتشار خبری در وب سایت خود جدیدترین پلتفرم وام دهی رمز ارز را معرفی کرد. سیستم پرداخت سود این پلتفرم با واکنش منفی فعالان دنیای رمز ارز مواجه شده است. کاربران ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

صرافی «بایننس» (Binance) با انتشار خبری در وب سایت خود جدیدترین پلتفرم وام دهی رمز ارز را معرفی کرد. سیستم پرداخت سود این پلتفرم با واکنش منفی فعالان دنیای رمز ارز مواجه شده است.

کاربران می توانند به کمک پلتفرم بایننس سهام خود را برای مدت زمان مشخص (حداقل 14 روز) اجاره داده و از سود حاصل از این کار درآمد غیرفعال کسب کنند. نرخ های سود سالیانه برای دارندگان اتریوم کلاسیک، تتر و توکن همین صرافی یعنی BNB در نظر گرفته شده که آخری بالاترین نرخ سود را دارد.

جامعه ارز دیجیتال به این خبر واکنش خوبی نشان نداده است؛ فعالان حوزه رمز ارز می گویند صرافی چینی قصد دارد تعداد مشتریان خود را افزایش دهد. ارائه نرخ سود ثابت در صنعت رمز ارزها عادی نیست و منجر به بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد؛ خصوصاً اینکه یکی از روش های پرداخت سود از طریق رمز ارز تتر (Thether) انجام می گیرد.

«Larry Cermak» از کارشناسان حوزه رمز ارز با انتشار توییتی پیشنهاد نرخ های سود ثابت را ایده خوبی ندانست. کارشناسان می گویند پلتفرم جدید بایننس شبیه پلتفرم بیت کانکت (Bitconnect) است که سال 2018 به کلاهبرداری ختم شد.

یکی از کاربران توییتر واکنش تندی به خبر معرفی پلتفرم بایننس نشان داد:

«نمی دانم چرا صرافی بایننس اینقدر مصر است تا افراد سکه هایش را بخرند. این صرافی به زودی نابود خواهد شد. گرفتار این کلاهبرداری نشوید.»

با اینکه به نظر نمی رسد صرافی بایننس کلاهبردار باشد ولی شیوه ای که برای پرداخت سود معرفی کرده احتمالاً به منظور تشویق کردن افراد به خرید سکه بایننس انجام شده است.

صرافی بایننس قصد دارد به گوگلِ دنیای کریپتو تبدیل شود

با وجود واکنش های منفی، صرافی بایننس اهداف بزرگی در سر می پروراند؛ این شرکت قصد دارد با تکیه بر پروتکل ها و زنجیره بلاکچین اختصاصی خود به بزرگ ترین ارائه دهنده استیبل کوین (Stablecoin) در دنیا تبدیل شده و رمز ارز فیسبوک یعنی «لیبرا» را شکست دهد. به طور خلاصه این صرافی قصد دارد به «گوگلِ دنیای کریپتو» تبدیل شود.

رمز ارزها قرار است پول غیرمتمرکز باشند. برای رسیدن به این هدف نیز باید از شر المان های محدودکننده مانند مبادلات متمرکز، شرکت ها، توکن ها و مبادلات کلاهبرداری خلاص شوند. سیستم مبادلاتی صرافی بایننس کاملاً برخلاف قواعد ابتدایی دنیای رمز ارزها بنا شده و منابع مالی کاربران را به چنگال شرکت های طرف سوم می اندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی