ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای فرار از تعرفه‌های ترامپ گوشی پیکسل را در ویتنام تولید می‌کند

گوگل برای در امان ماندن از تعرفه های سنگین ترامپ علیه چین، خط تولید گوشی پیکسل را به کارخانه ای قدیمی در ویتنام خواهد برد. دو منبع مطلع به سایت Nikkei Asian Review گفته اند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

گوگل برای در امان ماندن از تعرفه های سنگین ترامپ علیه چین، خط تولید گوشی پیکسل را به کارخانه ای قدیمی در ویتنام خواهد برد.

دو منبع مطلع به سایت Nikkei Asian Review گفته اند که گوگل در حال آماده سازی یک کارخانه قدیمی در شمال ویتنام است تا گوشی پیکسل را در آن تولید کند. جالب اینکه این کارخانه قبلاً به نوکیا تعلق داشته است.

گوگل این تصمیم را به علت جنگ تجاری چین و آمریکا گرفته است. همانطور که می دانید ترامپ تعرفه سنگین 30 درصدی را برای کالاهای چینی وضع کرده که وسایل الکترونیکی هم شامل آنها می شود. حتی صنعت خودرو نیز از گزند این تعرفه ها در امان نمانده است.

وضع تعرفه های سنگین با واکنش منفی شرکت های فناوری همراه شده است. سونی و نینتندو و مایکروسافت که سازندگان اصلی کنسول های بازی هستند ماه ژوئن در نامه ای مشترک در مورد عواقب ناگوار تعرفه های سنگین برای مصرف کنندگان هشدار دادند.

جنگ تجاری آمریکا و چین باعث شده تا شرکت های فناوری بزرگ به فکر خارج شدن از چین بیفتند. شرکت هایی مثل آمازون، مایکروسافت، دل و اچ پی قصد دارند تولیدات خود را در این کشور متوقف کنند. اپل نیز قصد دارد قسمت چشمگیری از خط تولید محصولات خود را از چین بیرون ببرد. چند روز پیش نیز ترامپ به شرکت های آمریکایی دستور داد تا از چین خارج شوند.

البته جنگ تجاری تنها علت خروج شرکت های آمریکایی از چین نبوده و دستمزد بالای کارگران این کشور دلیل دیگر خروج شرکت های آمریکایی از کشور اژدهای قرمز عنوان شده است.

البته گوگل چین را به طور کامل ترک نخواهد کرد. یکی از منابع گفته غول نرم افزاری بازار بسیار بزرگ چین را از دست نخواهد داد به همین دلیل همچنان به فعالیت کم در داخل خاک این کشور ادامه خواهد داد.

گوگل تاکنون نظری در این رابطه نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    کار بسیار خوبی میکنه

  • عزراییل
    عزراییل | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    اگه خط تولیدو بیارن ایران خیلی به نفعشونه خیلی هم براشون ارزون تموم میشه چونکه یه کارگر چینی تقریبا 700 دلار میگیره ولی یه کارگر ایرانی با احتساب روز دلار تقریبا 130 دلار میگیره.چقدر ما بدبختیم که وضع کارگر چینی از ما هم بهتره

    • Abolfazl Mandi
      Abolfazl Mandi | ۷ شهریور ۱۳۹۸

      به نظرت با وجود این نظام و آخوندا ممکن این کار !؟

مطالب پیشنهادی