ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jessi combs (4)
خودرو

جسی کومز سریع ترین زن جهان در تلاش برای رکوردشکنی جان باخت

جسی کومز (Jessi Combs) راننده مشهور آمریکایی که به عنوان "سریع ترین زن جهان با یک وسیله نقلیه چهار چرخ" شناخته می شد، هنگام تلاش برای یک رکوردشکنی جدید جان خود را از دست داد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۳

جسی کومز (Jessi Combs) راننده مشهور آمریکایی که به عنوان "سریع ترین زن جهان با یک وسیله نقلیه چهار چرخ" شناخته می شد، هنگام تلاش برای یک رکوردشکنی جدید جان خود را از دست داد.

آنطور که اعلام شده خانم کومز 27 آگوست قصد داشته در بیابان آلورد نسبت به شکستن رکورد سرعت زمینی با یک خودروی موتور جت اقدام کند، اما متاسفانه با وقوع حادثه ای ناگوار در 39 سالگی جان باخته است. بیابان آلوِرد، در جنوب شرق ایالت اورگن در غرب آمریکا واقع شده و خانم کومز قبلا رکوردهایی را در آن ثبت کرده بود.

jessi combs (3)

جسی کومز 27 جولای 1980 در داکوتای جنوبی متولد شده بود

صنعت خودرو و مسابقات اتومبیلرانی عموما توسط مردان احاطه شده اند. جسی کومز با کسب افتخارات فراوان در این حوزه ها موانع نامرئی زیادی را در هم شکسته و خود را به عنوان یک الگو برای دیگر زنان و حتی مردان مطرح کرده بود.

jessi combs (7)

در کنار تخصص و تجربه بالا در مسابقات اتومبیلرانی، خانم کومز جزو دانش آموختگان برتر کالج معروف WyoTech بود. این کالج در سال 1966 در ایالت وایومینگ تاسیس شده و در زمینه ارایه آموزش ها و آماده سازی دانشجویان برای ورود به عرصه هایی چون تکنولوژی های خودرویی و تعمیر اتومبیل ها فعالیت می کند.

jessi combs (1)

جسی به کار اجرای برنامه های تلوزیونی خودرویی نیز مشغول بود و بخشی از شهرت وی به خاطر حضور در مجموعه هایی چون Overhaulin’، Xtreme 4x4، Mythbusters و All Girls Garage حاصل شده است.

jessi combs (6)

درباره جزئیات حادثه ای که منجر به مرگ خانم کومز شده، هنوز اطلاعاتی در دست نیست. به گفته برخی منابع وی تلاش داشته رکورد 398 مایل (640 کیلومتر) در ساعت را که قبلا در سال 2013 ثبت کرده بود، جابجا کند.

jessi combs (2)
طبق شنیده ها خانم کومز در روز حادثه قصد شکستن رکورد سرعت 824 کیلومتر در ساعت را داشت. این رکورد در سال 1976 توسط کیتی اونیل با یک وسیله نقلیه سه چرخ ثبت شده بود

پیش از این در سال 2018 خانم کومز موفق به عبور از مرز سرعت 483 مایل (777 کیلومتر) در ساعت شده بود، ولی بنا به دلایلی نتوانست آن را در کتاب رکوردها ثبت کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    روحش شاد

مطالب پیشنهادی