ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اخراج 300 کارمند متفرقه توسط اپل که به مکالمات کاربران با سیری گوش می‌کردند

بعد از گزارش جنجالی گاردین پیرامون شنود گفتگوی کاربران با دستیار هوشمند اپل یعنی سیری، کمپانی کوپرتینویی روز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر گفتگوی کاربران با سیری را به شرکت های متفرقه واگذار نکرده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بعد از گزارش جنجالی گاردین پیرامون شنود گفتگوی کاربران با دستیار هوشمند اپل یعنی سیری، کمپانی کوپرتینویی روز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر گفتگوی کاربران با سیری را به شرکت های متفرقه واگذار نکرده و از این پس تنها کارمندان این شرکت مجاز به شنیدن مکالمات کاربران هستند. در پی این اتفاق صدها کارمند از کار بیکار شدند.

اپل در اعلامیه خود از اینکه حقوق مشتریان خود را پایمال کرده عذرخواهی کرد و گفت شنود مکالمات کاربران با سیری توسط افراد متفرقه را متوقف می کند و تغییراتی در روند این کار صورت خواهد داد.

دستیارهای صوتی

اپل قصد دارد با انتشار یک به روز رسانی نرم افزاری روند شنود مکالمات سیری را محدودتر کند. با انتشار این آپدیت فقط مکالمات کاربرانی که رضایت خود را نشان داده اند بررسی خواهد شد. کمپانی کوپرتینویی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که فقط کارمندان اپل اجازه شنیدن مکالمات کاربران با سیری را خواهند داشت. همچنین مکالماتی که تصادفاً توسط کاربران ضبط شده اند نیز توسط کارمندان این شرکت پاک خواهند شد.

یکی از کارمندانی که بیکار شده می گوید:

«آنها هر کاری بخواهند می کنند و بعد از اینکه کارشان با موفقیت انجام شود یا خرابکاری کنند شما قربانی می شوید. آنها فقط به فکر خودشان هستند و کارمند ارزشی ندارد.»

در پی اقدام اپل قرارداد بیش از 300 کارمند در دفتر این شرکت در شهر کورک ایرلند فسخ شد. چندین کارمند دیگر در کشورهای اروپایی نیز شغل خود را از دست دادند. اپل تاکنون در مورد قطع همکاری با این کارمندان و برنامه های خود برای بهبود وضعیت حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران بیانیه ای منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی