ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی اکسپریا ۱
تکنولوژی

امتیاز مایوس کننده دوربین های اصلی و سلفی سونی اکسپریا ۱ در DxOMark

سونی اکسپریا ۱ سرانجام توسط کارشناسان DxOMark بررسی شد و نتیجه نشان می دهد که پرچمداران دیگر بازار یک سر و گردن از آن بالاترند. اکسپریا ۱ در بررسی های انجام شده توانست امتیاز ۹۱ را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

سونی اکسپریا ۱ سرانجام توسط کارشناسان DxOMark بررسی شد و نتیجه نشان می دهد که پرچمداران دیگر بازار یک سر و گردن از آن بالاترند. اکسپریا ۱ در بررسی های انجام شده توانست امتیاز ۹۱ را دریافت کند و همسطح محصولاتی نظیر Pocophone F1 و بعد از آیفون ۸ قرار بگیرد که یک سال قبل از آن به بازار عرضه شده است.

سونی با مجهز کردن اکسپریا ۱ به دوربین اصلی سه گانه پیش نیازهای لازم را برای آن را فراهم کرده اما واقعیت این است که دوربین ها از نظر عملکرد در سطح خوبی قرار ندارند. البته فوکوس خودکار دوربین به خاطر سرعت عمل بالا و همچنین عملکرد مناسبش در محیط های کم نور توسط کارشناسان DxOMark مورد تمجید قرار گرفته است و اکسپوژر و پردازش رنگ ها توسط آن هم در سطح محصولات حرفه ای توصیف شده.

با این حال مشخص شد که دوربین این گوشی در زمان عکاسی لبه های تصاویر را نرم می کند و تغییرات محسوس و البته ناخوشایندی را در آنها ایجاد می کند که از مویر گرفته تا هاله نور را شامل می شود و به همین خاطر امتیاز نه چندان خوب ۹۴ را از تیم DxOMark دریافت کرد. علاوه بر این گفته شده که قابلیت Auto HDR دوربین اکسپریا ۱ نیز چندین بار در زمان فراخوانی کار نکرده و فلش دوربین نیز ضعیف تر از رقبای آن عمل کرده است.

بنابراین نتیجه گیری تیم بررسی کننده این بود که دوربین اصلی با لنز دوبرابری اش ابدا با استانداردهای سال ۲۰۱۹ همخوانی ندارد؛ فاصله کانونی عدسی، جزئیات اندک و در نهایت مصنوعات ایجاد شده روی تصاویر باعث شدند که این دوربین امتیاز پایینی را دریافت کند.

سونی اکسپریا ۱

اما در بخش ضبط ویدیو اکسپریا ۱ توانست به خاطر برخورداری از سیستم لرزشگیر تصویر و اکسپوژر خوبش امتیاز بگیرد. با این حال اما امتیاز آن به خاطر بافت تصاویر پایین بود و مجموع نمره آن را به ۸۴ رساند؛ به بیان ساده تر این یعنی ویدیوهای ضبط شده با دوربین این گوشی حتی در نور زیاد جزئیات اندکی داشتند.

متاسفانه دوربین سلفی اکسپریا ۱ نیز نتوانست نمره بالایی دریافت کند. این دوربین با کسب امتیاز ۷۸ صرفا توانست پیکسل ۲ و دیگر گوشی های قدیمی اما برجسته از جمله آیفون x (با نمره ۷۱)، گلکسی اس ۸ (با نمره ۷۳) و میت ۲۰ پرو (با نمره ۷۵) را پشت سر بگذارد.

سونی اکسپریا ۱

در واقع آنطورکه کارشناسان DxOMark گفته اند اگر صرفا بخواهید با دوربین جلویی این گوشی عکس بگیرید عملکرد آن در سطح خوبی قرار دارد و با کسب امتیاز ۸۲ همتراز دوربین آیفون XS Max می نشیند. در واقع این دوربین در بخش ضبط ویدیو دچار مشکل است که امتیاز کلی اش را هم به میزان قابل توجهی پایین آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • habib Zakeri
    habib Zakeri | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    من موندم سونی را چه می شود به راستی؟

مطالب پیشنهادی