ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۵ وبسایت امن برای دانلود بازی و اپلیکیشن های اندروید

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی امکان دانلود بازی یا اپلیکیشن اندرویدی مورد نظرتان از پلی استور گوگل فراهم نباشد. با توجه به تحریم‌ها و همچنین وجود فیلتر‌های جغرافیایی استفاده از وبسایت‌های شخص ثالث ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی امکان دانلود بازی یا اپلیکیشن اندرویدی مورد نظرتان از پلی استور گوگل فراهم نباشد. با توجه به تحریم‌ها و همچنین وجود فیلتر‌های جغرافیایی استفاده از وبسایت‌های شخص ثالث برای دانلود فایل نصبی اپلیکیشن‌های اندروید یا APK به یکی از نیاز‌های کاربران تبدیل شده است.

وبسایت‌های زیادی در این زمینه فعال هستند اما در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی ۵ وبسایت امن این حوزه بپردازیم تا با دانلود بازی و اپلیکیشن های اندروید از طریق آن‌ها دچار مشکل نشوید. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب وبسایت‌های قابل اعتماد برای دانلود APK

دانلود بازی اندروید

فایل APK (مخفف عبارت Android Package یا بسته‌ی اندروید) اولین راه حل برای نصب اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. وقتی یک اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی دانلود می‌کنید، در واقع در حال دانلود و اجرای یک فایل APK در پس زمینه‌ی سیستم عامل هستید؛ منتها به طور مستقیم به فایل APK دسترسی ندارید.

از آنجایی که فایل‌های APK روی سیستم عامل نصب می‌شوند، اگر آلوده باشند می‌توانند گوشی شما را با خطر‌های زیادی مواجه کنند. ممکن است فردی اهداف مخربی داشته باشد و به این منظور با تغییر نام فایل آلوده‌ی خود آن را در اختیار شما قرار دهد. بعد از نصب این فایل روی گوشی، تلفن شما ممکن است آسیب ببیند یا حتی اطلاعات شخصی‌تان از دست برود.

به همین دلیل باید دقت زیادی داشته باشید که منبع دانلود فایل‌های APK معتبر و قابل اطمینان باشد. در ادامه به معرفی ۵ وبسایت قابل اعتماد خواهیم پرداخت که می‌توانید با خیالی تقریبا راحت در آن‌ها به دانلود بازی و اپلیکیشن‌های اندروید بپردازید.

۱. APKMirror

دانلود بازی اندروید

وبسایت APKMirror یکی از معروف‌ترین منابع دانلود فایل‌های APK به شمار می‌رود. وبسایت یاد شده توسط تیمی مدیریت می‌شود که مسئول صفحه‌ی Android Police هستند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی خیالتان را راحت کند که این وبسایت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

از لحاظ امنیتی وبسایت APKMirror چند قانون قابل توجه دارد:

  • مسئولان سایت پیش از انتشار فایل‌های APK آن‌ها را بررسی می‌کنند.
  • این وبسایت امضای رمزنگاری شده برای نسخه‌‌ی جدید اپلیکیشن‌ها را با نسخه‌های قدیمی‌تر مطابقت می‌دهد تا مطمئن شود که امضای منتشر شده متعلق به توسعه دهندگان واقعی هستند.
  • اپلیکیشن‌های جدید با دیگر نرم افزار‌های منتشر شده توسط توسعه دهنده مطابقت داده می‌شوند.

به خاطر وجود این قوانین، APKMirror اجازه انتشار فایل‌های APK که قادر به تایید سلامت آن‌ها نباشد را صادر نمی‌کند. به همین دلیل در وبسایت یاد شده خبری از فایل‌های APK ماد یا پایرت شده نخواهد بود.

۲. APKPure

دانلود بازی اندروید

قدرتمند‌ترین رقیب APKMirror در این حوزه APKPure نام دارد و می‌توان گفت شروع فعالیت هر دو وبسایت همزمان بوده. همانند APKMirror وبسایت APKPure هم قوانین سفت و سختی برای تایید سلامت فایل‌های APK منتشر شده‌ی خود دارد.

وبسایت یاد شده پیش از انتشار فایل‌ها با استفاده از SHA1 امنیت و سلامت آن‌ها را بررسی می‌کند. امضاهای رمزنگاری شده برای نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌ها باید با نسخه‌های قبلی مطابقت داشته باشند و از طرفی امضای نرم افزار‌های جدید باید دیگر اپلیکیشن‌های منتشر شده توسط توسعه دهنده مطابقت داده شوند، در غیر این صورت امکان انتشار نخواهند داشت.

در APKPure هم خبری از فایل‌های ماد یا پایرت شده نیست. یکی از ویژگی‌های خوب این وبسایت آن است که اسکرین‌شات‌ها، اطلاعات متا و دیگر موارد مربوط به نرم افزار‌ها و بازی‌های مختلف را به صورت مستقیم از گوگل دریافت کرده و به کاربر نمایش می‌دهد. این وبسایت دارای اپلیکیشن اندروید هم هست که می‌تواند به یک جایگزین برای گوگل پلی تبدیل شود.

۳. APK Store

دانلود بازی اندروید

وبسایت‌های APKMirror و APKPure آنقدر قدرتمند و قابل اعتماد هستند که احتمالا نیازی به بررسی گزینه‌های دیگر نباشد. اما یکی دیگر از وبسایت‌های خوب این حوزه APK Store نام دارد که می‌توانید به آن هم نیم نگاهی داشته باشید.

نام قبلی این وبسایت APK Downloader بود که به دلایلی نامعلوم بعد از مدتی نام خود را تغییر داد. همه‌ی فایل‌های APK قرار داده شده در این وبسایت از پلی استور گرفته شده و به همین دلیل می‌توانید به امنیت و سلامت آن‌ها تا حد زیادی اطمینان داشته باشید. همانند دیگر وبسایت‌هایی که در این لیست قرار دارند، اطلاعات متای هرکدام از بازی‌ها و نرم افزار‌ها از پلی استور گوگل جمع آوری شده است.

۴. Aptoide

دانلود بازی اندروید

یکی از وبسایت‌های قدرتمند این حوزه Aptoide نام دارد؛ با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر و حدود ۶ میلیارد دانلود این وبسایت یکی از بهترین‌های این حوزه محسوب می‌شود. همانند APKPure این وبسایت هم دارای یک اپلیکیشن است که می‌توانید آن را جایگزین گوگل استور کنید.

علاوه بر این، Aptoide یکی از اولین شرکت‌هایی بود که فعالیت خود را در تکنولوژی بیتکوین و ارز های مجازی و رمزگذاری شده آغاز کرد. توسعه دهندگان با استفاده از توکن‌های سایت -تحت عنوان اپ کوینز یا AppCoins- می‌توانند از طریق این وبسایت درآمد داشته باشند.

البته سوال اصلی اینجاست که چرا Aptoide با این امکانات در رده‌ی چهارم وبسایت‌های معرفی شده قرار گرفته است؟ به طور خلاصه به این دلیل که وبسایت یاد شده اجازه می‌دهد تا فایل‌های APK ماد شده در آن آپلود شوند. با این که می‌توان تا حد زیادی حتی به این فایل‌ها هم اطمینان کرد، اما اگر همه‌ی شرایط فایل‌ها را نسنجید ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید.

۵. Yalp Store

دانلود بازی اندروید

آخرین گزینه‌ی پیشنهاد شده شبیه به هیچکدام از موارد یادشده نیست؛ در واقع برای استفاده از این فروشگاه نمی‌توانید از مرورگر استفاده کنید و باید از طریق F-Droid آن را دانلود نمایید.

بعد از آنکه اپلیکیشن Yalp Store را نصب کردید می‌توانید با ورود به آن به صورت مستقیم فایل‌های APK را از پلی استور گوگل دانلود کنید. اگر از دستگاه روت شده استفاده می‌کنید، فروشگاه یالپ حتی می‌تواند در پس زمینه و بدون آن که مزاحم کار شما شود، نرم افزار‌های نصب شده را به روزرسانی کند. همچنین برای دانلود فایل‌های APK از گوگل پلی نیازی به داشتن حساب کاربری گوگل نخواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    farsroid و apktops مکمل همدیگن و واقعا بی نیاز میشین.

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    چرا سایت فارس روید رو معرفی نمیکنید؟! بهتر نیست از یک سایت ایرانی نام ببرید؟

  • goli
    goli | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    همه اینا به کنار بهترین برا ما ایرانیا ای پی کی تاپسه که برنامه های محبوب رو کرک شده و بدون تبلیغات میذارهه

  • sadegh bagheri
    sadegh bagheri | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    همه به کنار
    FARSROID.COM

    • elshan1234
      elshan1234 | ۸ شهریور ۱۳۹۸

      دقیقا فارسروید یه چیز دیگست

مطالب پیشنهادی