ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

تاکنون درخواست ۱۳۰ شرکت آمریکایی برای مراوده تجاری با هواوی رد شده است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از توافقی که در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین انجام داد اعلام کرد به تامین کنندگان آمریکایی اجازه می دهد با وجود قرار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از توافقی که در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین انجام داد اعلام کرد به تامین کنندگان آمریکایی اجازه می دهد با وجود قرار داشتن نام هواوی در فهرست سیاه، همچنان محصولاتشان را به آن بفروشند اما تاکنون هیچ تامین کننده ای اجازه این کار را پیدا نکرده است. حالا رویترز گزارش داده که بالغ بر ۱۳۰ شرکت آمریکایی تقاضای خود برای مراوده با هواوی را تسلیم وزارت بازرگانی کرده اند اما این سازمان درخواست آنها را رد کرده است.

هواوی همواره نقش دستاویزی برای اعمال فشار و چانه زنی را در جنگ تجاری آمریکا و چین ایفا کرده است؛ جنگی که آتش آن در هفته گذشته و با اعمال تعرفه ۷۵ میلیارد دلاری روی کالاهای آمریکایی و در جواب آن تعرفه ۵۵۰ میلیارد دلاری روی کالاهای چین شعله ور تر از قبل شد. از سوی دیگر حرف های ضد و نقیضی که ترامپ در اجلاس گروه ۷ مطرح کرد بر سردرگمی این شرکت ها اضافه نمود.

بعد از دیدار غیرمنتظره ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰، ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که این کشور بار دیگر درخواست ها برای مراوده شرکت های آمریکایی با چین را می پذیرد اما هرگونه تجارت با این شرکت را منوط به موافقت این سازمان دانست و اعلام کرد که این فعالیت ها نباید امنیت آمریکا را تضعیف کند.

اما همانطور که درابتدا اشاره کردیم تاکنون هیچ مجوزی برای این کار صادر نشده و علت این است که وزارت بازرگانی آمریکا دقیقا نمی داند باید در رابطه با این درخواست ها چه رویکردی داشته باشد. William Reinsch از مقامات سابق این وزارتخانه در مصاحبه با رویترز گفت که هیچکس در شاخه مدیریتی نمی داند ترامپ چه میخواهد و همگی میترسند که در این باره تصمیم بگیرند.

هواوی علاوه بر اینکه از تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی آمریکا به شمار می رود از مشتریان مهم برخی شرکت های بزرگ فناوری این کشور از جمله کوالکام، اینتل و میکرون است. از مجموع ۷۰ میلیارد دلار قطعه خریداری شده توسط هواوی طی یک سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار آن به جیب تامین کنندگان آمریکایی سرازیر شد. با این حال اما آمریکا ادعا می کند هواوی تهدیدی علیه امنیت آن است هرچند که مدیران هواوی همواره این اتهام را رد کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی