ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mercedes-gle-coupe-2019 (4)
خودرو

نسل جدید مرسدس بنز GLE کوپه به همراه نسخه AMG GLE 53 معرفی شد

شهریور ماه گذشته بود که مرسدس بنز نسل چهارم شاسی بلند سایز متوسط GLE را معرفی کرد. حال با گذشت تقریبا یک سال و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، این کمپانی تصمیم گرفته از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

شهریور ماه گذشته بود که مرسدس بنز نسل چهارم شاسی بلند سایز متوسط GLE را معرفی کرد. حال با گذشت تقریبا یک سال و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، این کمپانی تصمیم گرفته از نسخه کوپه GLE جدید پرده هم برداری کند.

mercedes-gle-coupe-2019 (8)

همانند نسخه استاندارد، تغییرات در GLE کوپه هم از نوع تکاملی بوده و این خودرو شباهت زیادی با نسل پیشین دارد. شکل و گرافیک متفاوت چراغ ها و سپرهای عضلانی تر را می توان شاخص ترین تغییرات در نمای روبرو دانست.

mercedes-gle-coupe-2019 (9)
مرسدس بنز GLE کوپه 2019
Mercedes-Benz-GLE_Coupe_2016
مرسدس بنز GLE کوپه 2016

در نمای عقب تغییر شکل المان ها بیشتر احساس می شود. در این بخش چراغ های اصلی، سپر و خروجی اگزوزها متفاوت از قبل هستند.

mercedes-gle-coupe-2019 (10)
مرسدس بنز GLE کوپه 2019
Mercedes-Benz-GLE_Coupe_2016_2
مرسدس بنز GLE کوپه 2016

در آمریکا فقط نسخه های AMG GLE به فروش خواهند رسید

کابین GLE کوپه تقریبا با نسخه استاندارد GLE یکسان است، جز اینکه به دلیل شیب قسمت انتهایی سقف و کاهش دو اینچی (5 سانتی متر) فاصله محوری، فضای سر و حجم قسمت بار آن کاهش یافته است.

Mercedes-Benz-GLE_Coupe_2016_2
مرسدس بنز GLE کوپه 2019
مرسدس بنز GLE کوپه 2016
مرسدس بنز GLE کوپه 2016

در بخش فنی نیز وضعیت تقریبا به همین منوال بوده و موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید نرم برای GLE کوپه نیز در نظر گرفته شده است. این پیشرانه توانایی تولید 362 اسب بخار را داشته و از طریق گیربکس 9 سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت وادار می کند. GLE کوپه در برخی بازارها با موتورهای دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود.

مرسدس GLE کوپه رقیب مستقیم ب ام و X6 محسوب می شود

در کنار مدل استاندارد از GLE کوپه جدید، مرسدس نسخه AMG 53 از این کراس اوور جذاب را نیز رونمایی کرده است. برای تشخیص این دو مدل از همدیگر کافی است به جلوپنجره آنها توجه کنید، چرا که نسخه مزین به نشان AMG از جلوپنجره معروف پانامریکانا با خطوط عمودی بهره می برد.

mercedes-amg-gle-53-coupe-2019 (6)

چهار خروجی اگزوز، رکاب های جانبی، اسپویلر کوچک قسمت انتهایی در صندوق و ارتفاع کمتر از زمین از دیگر وجوه تمایز AMG GLE 53 با GLE استاندارد به شمار می روند.

mercedes-amg-gle-53-coupe-2019 (7)

مرسدس AMG GLE 53 از سیستم تعلیق بادی بهره می برد. به لطف این سیستم تعلیق پیشرفته ارتفاع خودرو بسته به تنظیمات تغییر می یابد. برای رانندگی با کراس اوور هیجان انگیز مرسدس AMG حالت های مختلفی تعریف شده اند. این حالت ها عبارتند از: لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت +، سفارشی، ناهموار و شن.

mercedes-amg-gle-53-coupe-2019 (20)

مرسدس AMG GLE 53 نیروی خود را از همان پیشرانه به کار گرفته شده در GLE 53 دریافت می کند. قلب اصلی این پیشرانه هیبرید نرم را هم موتور 3 لیتری خطی شش سیلندر توربو تشکیل می دهد. این موتور در AMG GLE 53 برابر با 429 اسب بخار قدرت تولید می کند.

mercedes-amg-gle-53-coupe-2019 (13)

سیستم EQ Boost که در پیشرانه AMG GLE 53 تعبیه شده، در کنار تامین الکتریسیته تجهیزات خودرو، قادر است برای مدتی کوتاه 21 اسب بخار دیگر به چرخ ها منتقل کند. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ در این نسخه را گیربکس 9 سرعته خودکار AMG بر عهده دارد. دیسک های 40 سانتی متری ترمز هم توقف های امن و مطمئن جدیدترین شاسی بلند مرسدس AMG را بیمه می کنند.

mercedes-amg-gle-53-coupe-2019 (11)

مرسدس AMG GLE 53 کوپه برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت به 5.2 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی در 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت محدود شده است.

درباره قیمت نسخه های مختلف GLE کوپه اطلاعاتی منتشر نشده است. انتظار می رود این خودرو از اواسط سال آینده راهی نمایندگی های فروش مرسدس شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی