ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعمیرکار آیفون
تکنولوژی

برای نخستین بار اپل به تعمیرکاران مستقل آیفون قطعه می دهد

سال هاست که اپل حق تعمیر محصولاتش را برای خود محفوظ نگه داشته و به همین خاطر در تمام این سال ها دسترسی به قطعات مورد نیاز برای تعمیر این محصولات را غیرممکن کرده است؛ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

سال هاست که اپل حق تعمیر محصولاتش را برای خود محفوظ نگه داشته و به همین خاطر در تمام این سال ها دسترسی به قطعات مورد نیاز برای تعمیر این محصولات را غیرممکن کرده است؛ در نتیجه خود اپل تنها گزینه پیش روی کاربران برای تعمیر گجت هایشان بوده است. امروز اما این شرکت اعلام کرد که در اقدامی بی سابقه سیاست های تعمیر خود را تغییر می دهد و دسترسی به ابزارها، قطعات و دستورالعمل های تعمیر را برای تعمیرکاران مستقل فراهم می کند.

این کار قرار است از طریق طرحی به نام ارائه دهنده مستقل تعمیر کلید بخورد و کلیه موارد تعمیر محصولات اپل را شامل نمی شود و صرفا خرابی های رایج در آیفون هایی را در بر می گیرد که دوران گارانتی و ضمانت تعویض قطعه آنها تمام شده است. البته اپل جزئیات زیادی در این باره ارائه نکرده است اما میتوان حدس زد که طرح تازه آن صرفا مواردی نظیر تعویض نمایشگر و باتری را شامل می شود.

تعمیرکار آیفون

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که ظاهرا مک بوک ها جایی در این طرح ندارند و در نتیجه برای رفع هرگونه خرابی یا ایراد در این لپ تاپ ها کاربران همچنان باید به اپل مراجعه نمایند. البته با در نظر داشتن مزایایی که وجود تعمیرکاران مستقل برای کاربران اپل دارد میتوان امیدوار بود که بالاخره این طرح به مدل های مختلف مک بوک نیست بسط داده شود.

اپل قوانینی را هم برای کسب و کارهای علاقمند به شرکت در این طرح و دریافت لایسنس تعمیر تعریف کرده و جزئیات مربوط به این قوانین را به صفحه پشتیبانی در سایت خود اضافه کرده است. غول تکنولوژی کالیفرنیایی اعلام کرده شرکت هایی که علاقمند به مشارکت در این زمینه هستند باید کسب و کارهایی با سابقه باشند و اسناد لازم برای تایید این مساله را در اختیار آن بگذارند. آنها همچنین باید در محدوده های تجاری شهرها قرار داشته باشند.

نکته دیگری که کار را برای شرکتهای علاقمند در این زمینه سخت میکند آنکه تکنسین هایشان باید گواهی اپل را دریافت کرده باشند و در نهایت از کلیه ابزارها، دستورالعمل ها و فایل های راهنما برای تعمیر به صورت محرمانه نگهداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی