ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نبوغ یا جنون؛ روش عجیب آلمان ها برای بزرگداشت موتور V10 و آئودی R8 [تماشا کنید]

موتور 5.2 لیتری V-10 آئودی/لامبورگینی تنفس طبیعی در هر دو نسل تولید شده از سوپرخودرو  شرکت آئودی یعنی R8 به مدت 10 سال استفاده شده است. به همین دلیل شرکت آئودی جشن بسیار خاصی را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

موتور 5.2 لیتری V-10 آئودی/لامبورگینی تنفس طبیعی در هر دو نسل تولید شده از سوپرخودرو  شرکت آئودی یعنی R8 به مدت 10 سال استفاده شده است. به همین دلیل شرکت آئودی جشن بسیار خاصی را برای سالگرد 10 سالگی این موتور در نظر گرفته است که در آن خبری از جشن های مرسوم و بریدن کیک نیست. اتفاقاتی که در دنیای تبلیغات نیز بشدت تکراری و خسته کننده به نظر می سد.

آئودی

آئودی با همکاری هنرمند متفاوت یعنی فابیان اوفنر (Fabain Oefner) که تصاویر خاص انفجاری از بخش های مختلف خودرو را به ثبت می رساند جشن تولد 10 سالگی موتور V-10 تنفس طبیعی را برگزار کرد.

با مشاهده تصویر نهایی برای بار اول فکر خواهید کرد که تصویر با کمک نرم افزارهای مربوطه به ثبت رسیده است اما کاملا در اشتباه هستید. آئودی و فابیان یک R8 را به کلی برای این کار کالبد شکافی کرده اند. به طور مثال تمامی اجزای موتور از هم دیگر جدا شده است و به صورت جداگانه با پس زمینه سیاره رنگ عکاسی شده و با ثبت هزاران شات شاهد نتیجه نهایی کار هستیم.

هنرمند اصلی پشت ماجرا درباره ثبت چنین تصاویری می گوید شاید تنها 5 درصد افراد با مشاهده عکس متوجه واقعی بودن آن شوند که برای تک تک قطعات حاضر در عکس شات جداگانه ای گرفته شده است.

همچنین آئودی فیلم کوتاهی از پشت پرده ثبت این تصویر شگفت انگیز ظبط کرده است که در ادامه می توانید مشاهده کنید.

شایان ذکر است که نسل اول آئودی R8 از هر دو موتور V-8 و V-10 بهره می برد که با معرفی نسل دوم آن، این خودرو تنها با موتور V-10 روانه بازار شد. این موتور به صورت مشترک با دیگر زیر مجموعه گروه فولکس واگن یعنی لامبورگینی در هر دو مدل گالاردو و نسل بعدی آن یعنی هوراکان استفاده شده است.

در حال حاضر آینده این موتور با توجه به قوانین سخت گیرانه محیط زیستی چندان مشخص نیست و احتمال بسیار زیاد فولکس واگن مجبور خواهد شد که سرمایه گذاری جدیدی در زمینه ارتقا این موتور و تبدیل آن به یک قوای محرکه هیبریدی دوست دار محیط زیست کند و حتی عرضه مدل تمام برقی آن  به صورت تولید انبوه با توجه به کانسپت های چند سال اخیر آئودی دور از انتظار نیست.

به همین دلیل باید این نسل از محصولات آئودی و لامبورگینی را آخرین نسل مجهز به موتورهای دوست داشتنی تنفس طبیعی قلمداد کرده و شایسته ثبت چنین تصویر پر زحمت و ویژه ای دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی